Avatar billede mightysquall Nybegynder
08. juni 2004 - 20:03 Der er 14 kommentarer

Socket 478 køleprofilsholder

Hejsa - det jeg leder efter er et sted hvor jeg kan købe en standard fastmonteringsenhed til et socket 478 bundkort, da jeg har haft vandkøling på det og har været nød til at fjerne det... det gik i stykker, altså selve enheden. Jeg har selv ledt, men har ikke fundet noget endnu.. det ville være en kanon hjælp hvis i kunne hjælpe mig med at finde det.

Bare for at være mere præcis, så er det det som køleren skal sættes fast på på bundkortet, det der sorte plastik.
Avatar billede garmien Nybegynder
09. juni 2004 - 13:01 #1
Check www.shg.dk under hardware->kølere... der burde være kølere til alle slags socket'er!
Avatar billede mightysquall Nybegynder
09. juni 2004 - 15:36 #2
Tak fordi du forsøgte at hjælpe mig :) Men jeg har ufndet det jeg skal bruge og det var ikke en køler, men det som holder køleren fast på bundkortet. Kan godt se det kan være lidt misvisende det som at jeg har skrevet længere oppe og det er jeg ked af. Ellers tak for hjælpen. Jeg fandt det jeg skulle bruge i en computer forretning på amagerbrogade - 30 kr - han tog det bare at et gammel bundkort. ved dog ikke hvor man kan bestille det.
Avatar billede kimley Nybegynder
09. juni 2004 - 17:33 #3
Hej mightysqual.. Jeg sidder med nøjagtig samme problem. Jeg har et Ms 6533 bundkort hvor min cpu er stået af og det er umuligt at finde en køler der passer til den sorte firkant på bundkortet. Den har nemlig 2 metal stænger og de cpu man kan få skal nærmest klikkes på. Kan du give mig en adr?
Avatar billede mightysquall Nybegynder
09. juni 2004 - 18:20 #4
kimley: For mig lyder det som om du har enten en AMD CPU eller en køler der passer til et AMD bundkort, da jeg ikke helt kan forstå hvad du skriver 100% :) skriv lidt mere info og jeg vil gældeligt prøve at hjælpe. Men foretningen lå i den ene ende af amagerbrograde - lige ved siden af en pc-cafe efter det kryds der er hvor man kan køre ned af amager boulevard.
Avatar billede kimley Nybegynder
09. juni 2004 - 18:35 #5
Mit bunkort hedder MS 6533 og der sad en pentium 4 1,4 mener jeg..
Jeg har ikke køleren mere da den var brændt fast til cpu.. Så derfor søger jeg en køler der passer til mit bundkort, men det er umuligt. Kan skrue den firkant af da den sidder med 4 skruer
Avatar billede kimley Nybegynder
09. juni 2004 - 18:38 #6
Avatar billede kimley Nybegynder
09. juni 2004 - 18:41 #7
Mit kort er dog standard version
Avatar billede kimley Nybegynder
09. juni 2004 - 18:44 #8
Har fået at vide jeg skal have en boxed cpu..men der passer køleren bare ikke,derfor skal jeg have skiftet den sorte ramme.
Avatar billede mightysquall Nybegynder
09. juni 2004 - 18:50 #9
jeg fik den som sagt i den computer-cafe ved siden af den pcc-cafe der er ved siden af nordea og amagerkebaben på amager brogade.. næsten før det store kryds der kommer lige  før torvegade etc. Du skal spørge efter det, så piller de det af et gammel bundkort. Det gjorde de for mig og det kostede 30 kr. - hvis de siger det koster 200 kr, så er du gået forkert, for det gjorde de i foretningen længere nede :)
Avatar billede mightysquall Nybegynder
09. juni 2004 - 18:52 #10
egentlig - hvis du ha rnogle billeder af det, dit kort, jeg jeg nemmere kunne hjælpe dig og jeg ville også vide hvad jeg egentlig skulle råde dg til, da jeg er bange for at råde dig til noget forkert, ikke at det ville skade noget at skifte den sorte ramme.. men det burde være den helt samme ramme
Avatar billede kimley Nybegynder
09. juni 2004 - 19:09 #11
Jeg ved ikke om jeg kan tage et billede med mit digital camera og ligge det her ind??
Avatar billede mightysquall Nybegynder
09. juni 2004 - 19:10 #12
Hvis du lægger det op på en server og giver links - så kigger jeg på det :)
Avatar billede garmien Nybegynder
09. juni 2004 - 19:11 #13
Boxed cpu er bare nemmere at installere...! det er det eneste!
Avatar billede kimley Nybegynder
09. juni 2004 - 19:13 #14
Jeg har ikke en server...