Avatar billede blr Nybegynder
18. februar 2001 - 10:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Soegning paa grupperettigheder

Hvordan soeger man efter filer som ikke har deres grupperettigheder sat til 7?
et eksempel ville vaere fint...
Avatar billede seider Nybegynder
20. februar 2001 - 01:02 #1
Det er lidt tricky, men jeg tror faktisk ikke det kna lade sig gøre med LS. men hvis du studere GREP lidt tror jeg at følgende måske er det du søger.

grep ??????---* ´ls -Ral´

du skal bare lige tænke lidt over de der pinger de skal være rigtige. ellers skal du i gang med at skrive noget c kode, det ved jeg ikke om du er intereseret i ?

/* seider */
Avatar billede blr Nybegynder
20. februar 2001 - 08:17 #2
Indtil nu er jeg kommet frem til noget i stil med denne -

find \"!\" / -perm -070

men det virker stadig ikke - det er tilsyneladende \"!\" der volder problemer...ligesom det ogsaa virker som om at den kun checker de filer der har ingen user og ingen world rettigheder sat og det er jo ikke meningen
Avatar billede seider Nybegynder
22. februar 2001 - 19:46 #3
jeg har desvære ikke tid til at eksperimentere før om godt en uges tid, så hvis du vil have hjælp må det vente.

//seider
Avatar billede blr Nybegynder
23. februar 2001 - 06:58 #4
Jeg har selv fundet ud af det;
find ~/* ! -perm g=rwx -exec chmod g=rwx {} \\;