Avatar billede enigma_morten Nybegynder
08. juni 2004 - 17:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Stream en lydfil?

Jeg sidder og skal streame en mp3 fil.

Hvordan gør jeg det fra en knap hvis filen hedder Ba.mp3?

På forhånd tak!
Avatar billede trixzion Nybegynder
08. juni 2004 - 18:12 #1
Hey enigma morten.

Jeg har selv engang skulle record noget fra min microfon.
Jeg brugte programmet: Advanced MP3/WMA Recorder 4.8.0 som du kan finde på deres hjemmeside her: http://www.xaudiotools.com eller også på download.com det er dov ikke freeware men du kan godt bruge den i op til 30 dage gratis.

Det er et kanon godt program med masse af instillinger, men samtidlig nemt at bruge.
Avatar billede enigma_morten Nybegynder
08. juni 2004 - 18:14 #2
Jeg er glad for din kommentar. Men at optage kan vi sagtens! :)

Det er mere det at streame det fra en hjemmeside.. Så den afspiller det uden man skal til at hente det ned på sin egen HDD?
Avatar billede lyden Nybegynder
08. juni 2004 - 18:26 #3
function loadMe(s) {
    sobj = new Sound();
    sobj.loadSound(s, true);
    sobj.start();
    sobj.onSoundComplete = function() {
        loadMe(s);
    }
playbutn.onPress = function() {
    loadMe("demo.mp3");
}

http://www.eksperten.dk/spm/312409
Avatar billede enigma_morten Nybegynder
08. juni 2004 - 18:36 #4
Streame ja. Men altså. Jeg vil gerne streame fra en url. Hvor den bruger en eller anden media player til det!

Hvis man kan det?
Avatar billede pyroman Nybegynder
08. juni 2004 - 19:10 #5
Hvorfor fanden skal du så bruge flash? Flash kan streame en mp3 lyd selv og afspille den! Så behøver man jo slet ikke mediaplayer!

Ellers skal du åbne en side med en stream mp3:

on(release){
  getURL("sideMedLyd.html");
}

Jeg ved ikke hvordan man embedder sådan en lyd stream i html, men spørg i kategorien "html"...
Avatar billede pyroman Nybegynder
08. juni 2004 - 19:22 #6
Men når du nu alligevel har fat i flash er det nemmeste og smarteste at bruge dette program - tror faktisk at du ved at bruge mediaplayer eller realplayer er nødt til at betale for et program til at konvertere din mp3-fil om til et eller andet åndsvagt format som de kan finde ud af at streame!

Det eneste du skal bruge er det script som lyden er kommet med...
Avatar billede alexander_j Nybegynder
08. juni 2004 - 20:06 #7
Lyder ulovligt - hvis du altså vil streame en mp3-fil fra en andens URL - der er copyright på den slags!
Avatar billede pyroman Nybegynder
08. juni 2004 - 20:22 #8
alexander_j => ahn mener nok at han vil smide en af sine egne lydfiler op på en server hvorfra man kan streame den i en mediaplayer...

Jeg siger så at man ikke kan finde mange programmer der kan streame mp3, bortset fra flash. Mediaplayer og Realplayer og sikkert også quicktime player, bruger specielle stream-filer. Men flash kan!
Avatar billede enigma_morten Nybegynder
08. juni 2004 - 20:28 #9
Jeg har fået det til at virke. Og det er ikke ulovligt. Jeg har optaget en sang som jeg streamer. Så intet kriminelt i den sag!
Avatar billede enigma_morten Nybegynder
18. januar 2008 - 01:27 #10
lukket
Avatar billede enigma_morten Nybegynder
18. januar 2008 - 01:32 #11
lukket