Avatar billede Helbo-DK Juniormester
08. juni 2004 - 17:19 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor vil min pc ikke gå på nettet?

Jeg har et problem med en af mine pc'er. Den er sat op på akkurat samme måde som den anden. Den eneste forskel er, at den ene har Win XP Home og den anden Win Xp Pro... Hvorfor virker det ikke?
Avatar billede radiv Nybegynder
08. juni 2004 - 17:34 #1
Hvilken type forbindelse har du?
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
08. juni 2004 - 17:36 #2
ADSL 512/256. Begge computere går gennem en switch og derfra ind i routeren... Har før haft problemet, men kan bare ikke huske, hvordan jeg løste det dengang!!!
Avatar billede trixzion Nybegynder
08. juni 2004 - 17:40 #3
PS: Hvad for en udbyder har du ?

Prøv at sætte det kabel fra din switch i en rækker foran de 2 kabler der går i de 2 pc'ere du har.

Hvis de ikke virker, så prøv at sætte fast ip på, husk gateway også.
Avatar billede radiv Nybegynder
08. juni 2004 - 17:40 #4
Står den til at bruge en LAN-forbindelse? (Internetindstillinger>Forbindelser)
Henter den IP automatisk?
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
08. juni 2004 - 17:41 #5
2sek... skal lige tjekke!!!
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
08. juni 2004 - 17:43 #6
Har nu prøvet at skifte stikkene! skal lige prøve det der med Iå-adresserne
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
08. juni 2004 - 17:43 #7
Jeg har TDC som udbyder
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
08. juni 2004 - 17:46 #8
radiv --> Den der boks er blank, ligesom på den anden computer der virker fint!
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
08. juni 2004 - 17:52 #9
Har tjekket ip-adressen, og den hentes automatisk!
Avatar billede radiv Nybegynder
08. juni 2004 - 17:52 #10
Og du har ingen firewall der blokkerer?
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
08. juni 2004 - 17:54 #11
Nope... Eller jeg har Norton Personal Firewall på dem begge, og de er begge sat ens op, ellers er der ikke noget i vejen...
Avatar billede trixzion Nybegynder
08. juni 2004 - 18:05 #12
Hmmm.. Det lyder mystisk.

Kan du pinge din switch ? 10.0.0.1 ? start/kør: type= cmd ... skriv: ping 10.0.0.1 prøv og se om du får respons fra den, på begge pc'ere.
Avatar billede trixzion Nybegynder
08. juni 2004 - 18:07 #13
Der efter kan du prøve og se om du kan pinge fx tv2.dk. Jeg har engang haft det problem at jeg sagtens kunne pinge ud, men fik ikke noget svar tilbage, de skylte det var en hub :(
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
08. juni 2004 - 18:11 #14
Den der kunne gå på nettet fik respons. Den anden kom med meddelelsen:
---------------------------------
'10.0.0.1' blev ikke genkendt som en ekstern eller intern kommando, et program eller en batchfil
---------------------------------
Avatar billede trixzion Nybegynder
08. juni 2004 - 18:35 #15
Okay, det lyder som om du ikke har installert dine driver til netkortet, har du tjekket i enhedshåndtering om der var noget at se ?
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
08. juni 2004 - 18:36 #16
Jo... Jeg glemte forresten at skrive "ping" foran, så den er go nok nu, men nu kommer den med meddelelsen "Modtagervært ikke tilgængelig"
Avatar billede trixzion Nybegynder
08. juni 2004 - 18:46 #17
Okay, så ligger problemet det. Der er noget galt imelle din pc og switchen. Så skal du prøve og bytte kablere om imellem de 2 pcere der virker, for at tjekke om kablet virker.
2 mulighed: Tjek din Status for LAN-Forbindelse, gå ind under Understøttelse og se om den har fundet en ip addresse og en undermaske og en standartgateway.
Hvis der ikke er nogen ip der så gå ind under protokollere også tjek tcp/ip, om den står til at hente automatisk.
3: Under Egenskaber for lan-forbindelse, klik dig ind under "godkendelse" og fjern de makeringer der er der i, og restart din pc. OBS: hvis du ikke har ipx/spx ind som en protokol så installere den også.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
08. juni 2004 - 19:03 #18
1. Gør ingen forskel
2. Har fundet ip-adresse og undermaske
3. Gør ingen forskel (har ipx installeret)
Avatar billede terib Nybegynder
08. juni 2004 - 19:12 #19
Hvilken IP adresse finder den ?
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
08. juni 2004 - 19:13 #20
Avatar billede terib Nybegynder
08. juni 2004 - 19:27 #21
En privat adresse....altså får den ikke nogen IP adresse fra TDC. Har du prøvet at slukke den anden maskine og så prøve alene med den du ikke kan få til at vireke ? Prøv og slå norton fra - for alle tilfældes skyld !
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
08. juni 2004 - 19:35 #22
Nu har jeg prøvet begge dele, men virker stadig ik!
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
08. juni 2004 - 19:36 #23
Og dengang jeg lagde dette spørgsmål ind, havde jeg lige installeret HELE maskinen forfra...
Avatar billede terib Nybegynder
08. juni 2004 - 19:50 #24
Defekt netkort eller manglende driver til netkortet - mit bud.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
08. juni 2004 - 21:08 #25
okay! Jeg må se hvad jeg kan finde ud af! Takker
Avatar billede trixzion Nybegynder
08. juni 2004 - 22:55 #26
som nævnt længere oppe, men kan godt lige pointere det igen copy/past:
Kommentar: trixzion
08/06-2004 18:35:07 Okay, det lyder som om du ikke har installert dine driver til netkortet, har du tjekket i enhedshåndtering om der var noget at se ?
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
09. juni 2004 - 10:39 #27
Ja. Jeg har tjekket, og netkortet er der og den skriver ikke noget om at der mangler drivere og alt det, for netkortet lyser og det gør det stik i switchen, hvor netstikket er sat i også!
Avatar billede radiv Nybegynder
09. juni 2004 - 14:59 #28
Har du forsøgt at gå på direkte, dvs. udenom switchen.
(Og du har selvfølgelig forsøgt at genstarte switch og adsl-modem?)
Avatar billede radiv Nybegynder
10. juni 2004 - 12:26 #29
Hvad så, er du på nettet igen?
(Og hvad var løsningen?)
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
12. juni 2004 - 10:56 #30
Ja. Har prøvet det, men det hjælper ikke... Jeg kan bare ikke huske, hvad jeg gjorde sidste gang, hvor den fjorde det samme. Der fik jeg den i hvert fald til at virke!
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
09. december 2004 - 19:54 #31
Svar