Avatar billede doj Nybegynder
08. juni 2004 - 15:52 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan der kommer virus i hardware?

Min maskine bliver ved med at tage screendumps til clipboarded... Hver gang jeg trykker på bestemte knapper. Første troede vi at det var Office 2000, men OpenOffice gør det samme... Vi har formateret hardisken flere gange, og langsomt lagt tingene ind igen... og nu sker det lige så snart at mit Geforce2 kort er installeret.

Så prøvede vi at lægge min kærestes WinXP ind... der kom kun halvdelen af ikoner. og den screendumpede på livet løs.

Det skal også siges at keyboarded har drillet. ps2 stikket virkede pludselig ikke, så vi købte en USB konverter. Vi har også prøvet at skifte keyboard, men uden resultat.

HVAD SKER DER - Det er midt i eksamensstresset, og vi har allerede brugt tre dage på det møg - HJÆLP!
Avatar billede rossonero Nybegynder
08. juni 2004 - 15:55 #1
Har du prøvet at anvende et usb keyboard ? - bare for at udelukke at ps2 porten kan have "sjove tendenser"
Avatar billede frozensuperfly Nybegynder
08. juni 2004 - 15:57 #2
Der kan bestemt ikke komme virus i hardware, MEN
Du burde nok kontakte det sted du har fået din computer fra,
det lyder som am den ikk er sat ordenlig sammen.
Avatar billede rossonero Nybegynder
08. juni 2004 - 15:57 #3
Et grafikkort kan få ting til at gå i kage, men den laver ikke screen dumps af sig selv. Iøvrigt skrev du jo at du havde købt en usb converter .. men de kan dog også ofte give lidt andre resultater end man ønsker
Avatar billede rossonero Nybegynder
08. juni 2004 - 15:58 #4
hvad mener du iøvrigt med "Halvdelen af ikonerne" ? - at der manglede ikoner, eller at ikonerne var "skåret" midt over.
Avatar billede doj Nybegynder
08. juni 2004 - 15:58 #5
Nej - De var for dyre, så jeg købte konverteren... kan det være ps2'en? Har man hørt om det?
Avatar billede doj Nybegynder
08. juni 2004 - 16:02 #6
rossonere - Start menuen kom frem, og der var tomme pladser hvor ikonerne skal være... men nogle få var der. Så skiftede jeg til den gamle start menu, og så var alle ikonerne der. Men den 'dumpede og "clipbrd.exe" manglede fra system32 mappen (kommer den ikke med XP - eller er det noget office?) De ikoner der var, så rigtige ud
Avatar billede doj Nybegynder
08. juni 2004 - 16:21 #7
Hej rossonero - Hvad mente du med at ps2'en kan have sjove tendenser?
Avatar billede rossonero Nybegynder
08. juni 2004 - 16:32 #8
Ja en USB konverter virker ikke altid lige godt .. synes jeg ikke ..har jeg ihvertfald oplevet. Hvad hvis du evt. disabler PS2 porten i bios ? ...
Avatar billede doj Nybegynder
08. juni 2004 - 17:06 #9
Det prøver jeg lige
Avatar billede doj Nybegynder
08. juni 2004 - 17:10 #10
Det er et gammelt Asus Pentium III bundkort... ps2'en kan kun "auto / enable" Nu siger den "no keyboad" Uden at jeg har ændret noget i opsætningen...
Avatar billede rossonero Nybegynder
08. juni 2004 - 17:18 #11
hmm .. det tyder altså på der er et eller andet der har "sat" sig fast .. har du prøvet at opdaterer bios .. og et andet tastatur havde ikke hjulpet?
Avatar billede doj Nybegynder
08. juni 2004 - 17:21 #12
jeg har kun adgang til ps2 tastature lige nu... opdatering af bios er en go ide... den prøver jeg.
Avatar billede doj Nybegynder
08. juni 2004 - 17:44 #13
OK - jeg har ikke rodet med BIOS da der ikke er diskkettedrev i... MEN

Jeg satte den originale win2k harddisk i min kærestes computer... for at fastslå om det er en software fejl eller hardware.

Der var INGEN fejl på min kærestes P4T-E hardware! Så det må altså være noget med mit eget... Har jeg ikke ret i det?
Avatar billede doj Nybegynder
10. juni 2004 - 11:27 #14
HEY - Rossonere, Jeg har købt et USB tastatur... og det virker! Du skal lige oprette et svar, så jeg kan smide points efter dig :o)
Avatar billede rossonero Nybegynder
10. juni 2004 - 13:40 #15
Det var da godt det endelig lykkedes :D
Avatar billede doj Nybegynder
10. juni 2004 - 16:15 #16
JA - Vi var ved at blive sindsyge!!! Alt var skiftet ud... og den blev bare ved. Så bliver man altså paranoid! Tak for hjælpen ros'