Avatar billede bse11703 Nybegynder
18. februar 2001 - 02:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opdatering af data

Hvordan opdaterer jeg data i et eksisterende felt???
Jeg har en database med 5 rækker pr. felt, og ønsker at opdatere/ændre den sidste række i dette felt - jeg kunne tænke mig det var noget hen af:

INSERT INTO table WHERE navn = $navn AND nr = $nummer VALUES $navn, $nytnummer
Avatar billede ftp Nybegynder
18. februar 2001 - 02:30 #1
Åbne din mysql manual og gå ned i bunden der er toi oversigter, jeg tror det er det første du skal bruge.

Så trykker du på update også kan du se hvordan du gør.
Avatar billede mkelle1 Nybegynder
18. februar 2001 - 02:35 #2
Hej BSE

Det skal lyde i denne her retning.

UPDATE table SET navn=\'$navn\',nr=$nytnummer WHERE id=5

Jeg har foreslået id som din søgeparameter, men det kan jo godt være at det skulle være noget andet - måske er det navn

Mads