Avatar billede grumskaev Nybegynder
08. juni 2004 - 12:24 Der er 1 løsning

Defekt GeForce FX5200?

Har forsøgt at montere vga-køleprofiler på mit grafikkorts rammoduler, og dertil brugt lidt silver-grease (heat-transferring glue) altså lim til monteringen af køleprofilerne.

1. Projektet gik i vasken i første omgang da det viste sig rammenes ledere sad for tæt på selve modulernes overflade.

2. Køleprofilerne var for store idet der sad en lille flok transistorer? (muligvis) for tæt på modulerne - havde ingen nedstryger :)

3. limen/fedtet var imidlertid monteret - og en vis stressfaktor indtraf ad jeg kom i tanke om fedtest 5 min.s tidsfrist før det størknede... hvad bruger man så til at fjerne så'n gang griseri... ??? - man tværer det godt og grundigt ud med lidt køkkenrulle - stressniveauet stiger STØT -> ! der må da vand til :) Så dyppes køkkenrulle i vand og langsomt bliver sølvfedt-gris-limen at blive usynlig ? :) Jeg er nu mere rolig, får lortet tørret godt og grundigt af, sætter det i maskinen og --- 1. 2. 3: det kører sq... hmm. lidt lykke i posen måske.

5. Der går nogle dage hvorefter grafikken langsomt begynder at hakke mere og mere og nu er der lodrette grønne og blå linjer på skærmen allerede fra opstart ved bios-init-skærmen, i bios og i windows (xp pro sp1). Ved installeringen af driveren, og når skærmen ( en Samsung SyncMaster 959NF skærm - kanon skærm i øvrigt - kan anbefales) findes under grafikkorts-installationen - går dyret kold. Jeg må genstarte og forsøge Safe-mode - da kører det, men (uden fx5200 driveren installeret) max. 640*480 i 4-bits farver :)

Hvad er der galt ?

Har kun de 15 point at dele ud- er for noobet til rigtig at tjene point, men er der en løsning ? deles pointene ud. Kan kortet evt. renses 100% effektivt så jeg ikke skal investere i et nyt?
Avatar billede grumskaev Nybegynder
10. juni 2004 - 21:20 #1
Grafikkortet er defekt