Avatar billede snowman71 Nybegynder
08. juni 2004 - 09:01 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Grafikken flyder ud/forsvinder, spillet fryser

Jeg har i lang tid kørt med mit GF 4 MX kort uden problemer, men for et par dage siden begyndte mit favoritspil at fryse (der er ikke ændret noget i pc'en i lang tid) når det ikke "fryser" er grafikken helt hen i vejret, der mangler simpelthen noget af grafikken. Jeg prøvede så at ændre frekvensen til 60 mhz i stedet for 75 mhz, som jeg altid har kørt med!

Er det kortet der er kaput, eller? Jeg har en lille mistanke om at der måske er for varmt i kabinettet, men er ikke sikker.

Nogle gode råd derude?
Avatar billede snowman71 Nybegynder
08. juni 2004 - 09:02 #1
....da jeg ændrede frekvensen var grafikken ok.
Avatar billede ird Praktikant
08. juni 2004 - 09:03 #2
Prøv at pille kabinets siden af maskinen og test -forsvinder det er det varme.
Avatar billede peet-49 Novice
08. juni 2004 - 09:32 #3
Lyder som om dit VGA kort løber varmt.
Avatar billede trixzion Nybegynder
08. juni 2004 - 10:32 #4
Det er en typisk fejl der opstår på der bliver udviklet for meget varme på gpuen. Prøv at kør en 3D Mark på den, hvis der opstår fejl der så send det tilbage til det sted du har købt det og får lavet et rma nr på det. Det er næsten 100% sikker at hvis der er gfx/ bad gfx eller artifacts, at du skal have en ny.

Håber du løser dit problem.
Avatar billede snowman71 Nybegynder
08. juni 2004 - 12:22 #5
Tak for de gode råd!

Jeg vil prøve at teste mht. varme. Samt 3d Mark - mere herom i morgen - fortsat god dag!
Avatar billede snowman71 Nybegynder
09. juni 2004 - 08:25 #6
Hej igen

Jeg fik sat en ny køler i og prøvede at køre med åben kabinet. Det hjalp desværre ikke. Så prøvede jeg at installer 3dmark. Trixzion: Hvor skulle fejlmeddelserne komme frem?

Så prøvede jeg at køre en virus scan via http://housecall.trendmicro.com. Det bevirkede at skærmen blinkede! Så tænkte jeg jo straks, at det måske er skærmen, der er problemet?
Avatar billede ird Praktikant
09. juni 2004 - 08:28 #7
Kan det da være ja, men hælder stadig til et defekt eller varmt grafikkort
Avatar billede snowman71 Nybegynder
09. juni 2004 - 08:30 #8
(virus scan kører pt derhjemme)...da jeg tog afsted hjemmefra, havde den fundet en virus i temp. internetfil mappen.. trojan_xx (kan ikke huske hvad den hed)..
Avatar billede snowman71 Nybegynder
09. juni 2004 - 08:32 #9
Ird: kan det være hjælpe at "skabe" plads ved siden af grafikkortet?
Avatar billede ird Praktikant
09. juni 2004 - 08:33 #10
Ja det kan da gøre luft til/fra førelsen bedre

Men du bør helt klart få fjernet den virus den fandt!
Avatar billede snowman71 Nybegynder
09. juni 2004 - 08:38 #11
Kender du også det program Trixzion anbefalede? Med mindre at virusscaneren tilfældigvis havde scannet 3dmark programmet umiddelbart inden det nåede til temp.internetfil mappen mener jeg at huske at programnavnet dukkede op umiddelbart inden virussen blev listet. Programmet er dog ikke nævnet på den linie, hvor den fundne virus er angivet.
Avatar billede ird Praktikant
09. juni 2004 - 08:41 #12
Avatar billede snowman71 Nybegynder
09. juni 2004 - 09:06 #13
Er den speciel god?

Kombinationen af housecall og Mcfee (som jeg har haft instal. og opdat længe) plejer nemlig at være ret god, idet housecall tjekker men også "åbner" alle filer, som McFee derfor også tjekker.
Avatar billede snowman71 Nybegynder
10. juni 2004 - 09:18 #14
Alle virus er nu fjernet! Problemerne fortsætter dog :o( Jeg har prøvet at sætte et gammelt grafikkort i...grafikken er stadig ustabil. Så jeg er på vej til at udskifte bundkortet, MEN tror I at jeg kan være sikker på at det ikke bare er et software problem?
Avatar billede snowman71 Nybegynder
11. juni 2004 - 10:31 #15
Det endte med en reinstallering som resulterede i at det var grafikkortet som var problemet
Avatar billede snowman71 Nybegynder
11. juni 2004 - 10:33 #16
jeg lukker af
Avatar billede ird Praktikant
14. juni 2004 - 07:47 #17
husk at lukke så
Avatar billede snowman71 Nybegynder
14. juni 2004 - 08:42 #18
Hermed gjort! :o)

Jeg havde ellers håbet på at du havde angivet en af dine svar som "svar", da jeg gerne ville have givet dig pointene fordi du var så venlig at bruge tid på at hjælpe.
Avatar billede ird Praktikant
14. juni 2004 - 09:28 #19
Point har jeg nok af men det var da en pæn tanke :-)

Du kan belønne mig sådan så *G*

http://expfaq.1go.dk/?id=80#hvordan_giver_jeg_karma
Avatar billede snowman71 Nybegynder
14. juni 2004 - 09:42 #20
Tjek din karma.....det havde jeg nemlig allerede gjort! ;o)
Avatar billede ird Praktikant
14. juni 2004 - 09:43 #21
?? det kan jeg ikke se
Avatar billede snowman71 Nybegynder
14. juni 2004 - 12:05 #22
Det var da mystisk.....når jeg trykker "giv karma" kan jeg se hvad jeg skrev den 9/6!?
Avatar billede ird Praktikant
14. juni 2004 - 12:15 #23
Ok nok bare fordi jeg ikke kan se din underskrift så :-)

Men siger tak for karma så

Ha det godt ok

//Ird