Avatar billede my-city Nybegynder
08. juni 2004 - 01:14 Der er 5 kommentarer

Hvor langt tid tager ca. en programmering af en 3dchat java!

Hvor langt til vil det tage for at udvikle en 3dchat som Netstationen.dk

Vi er 3-4 Gutter på 17-21 år, Som har en 1½ årig uddannelse i java kunskabet!

Vi har bla. lært

skrive en Java Applet
forstå principperne for programmering med grafik og anvende Javas grafikpakke
etablere en forbindelse mellem to Java programmer, både ved hjælp af socketprogrammering og distribuerede objekter
forstå principper for Java programmers tilgang til databaser
kommunikere med en WEB server.

Hvor langt tror i det vil tag?
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2004 - 01:21 #1
Det kommer vel grundlæggende an på hvor meget fritid man er villig til at ofre samt hvor intenst man hengiver sig til projektet.

Hvis jeg ikke husker forkert, tog det Planet, (nuværende SOUP, dvs. Jesper Juul) omkring 3 måneder.

Men grundlæggende er det jo aldrig blevet færdigt, da det konstant skal vedligeholdes og opdateres, for at følge med tidens niveau.

--
pacroon
Avatar billede my-city Nybegynder
08. juni 2004 - 01:24 #2
Jeg ville skyde på at det kunne gøres på 3 måneder, med 4 personer der arbejder 37 timer om ugen (altså fuldtid), kun for Java Applet'en. Dette er hvis vi bruger Java3D's API - skal i derimod til at udvikle vores egen 3D engine, så tager det nok 2 eller 3 gange så lang tid.

Synes du det lyder fornuftigt?
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2004 - 01:30 #3
Det ved jeg ikke IT miljøet er ikke specielt stabilt for tiden. Men alt er vel muligt hvis man ejer viljen i hjertet, som en berømt kliché lyder...
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2004 - 07:23 #4
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2004 - 11:33 #5
arne_v > Ja, jeg synes også de her forekommer jævnligt efterhånden. :)