Avatar billede xander_cage Nybegynder
08. juni 2004 - 00:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

g:\programmer til c:\programmer

Hejsa.
Har endnu engang måtte installere min xp da en skide hacker sendte en fu****g fil som både gik forbi norton virus og firewall... Belastende..
Mit spørgsmål er:
Har lavet en ny partition på min hd. XP ligger i G: drevet.
Når man installer programmer på pc'en vil alle programmer ligge sig i den hd som XP ligger på.. F.eks. g:\progammer\norton anti virus.
Hvordan får jeg alle programmer til at ligge sig i f.eks. c:\progammer\norton anti virus.. Så g drevet kun bliver et windows drev med plads til opdateringer, mens c drevet bliver det drev hvor alle programmer skal installeres..
Af der noget man kan gøre..??
Avatar billede my-city Nybegynder
08. juni 2004 - 00:56 #1
Hvad mener du, du installere bare dine programmer i c drevet?
Avatar billede halifax Nybegynder
08. juni 2004 - 01:00 #2
Prøv at ændre i reg.databasen. Start -> Kør skreiv regedit, klik ok. Gå til
HKEY_LOCALA_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
og ret værdien ud for ProgramFilesDir
Såfremt der nu står G:\Programmer så ændre G til C.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juni 2004 - 01:03 #3
my-city> installationen skal automatisk vælge drev G ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juni 2004 - 01:03 #4
Sorry - drev C:
Avatar billede my-city Nybegynder
08. juni 2004 - 01:07 #5
Nåre på den måde, tror ikke der er nogen måder at gøre så den automatisk installere programmer i C: drevet.

- Men ved ik.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2004 - 01:09 #6
Du kan ikke skifte drevbogstavet for din windows partition, det er ikke muligt, end ikke med Partition Magic. (Dér kan du godt, men din windows version vil ikke kunne starte, bagefter.)

Ellers kan du skifte drevbogstaver vha. Start > Programmer > Administrative Tools > Computer Mangement > Disk Managetment

- der findes en tool der hedder "change drive letter".

--
pacroon
Avatar billede xander_cage Nybegynder
08. juni 2004 - 01:20 #7
- - -> pacroon..
Først lavede jeg en ny partiotion i windows og kaldte den for g:. Så formatere jeg c: og installerede XP på g:..
Avatar billede xander_cage Nybegynder
08. juni 2004 - 01:20 #8
- - -> halifax

Tak for hjælpen.. det virkede sgu... :)