Avatar billede donnielsen Nybegynder
07. juni 2004 - 22:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Nokia og viasat

Jeg har hørt?? og kan det virkelig passe.
En kolega har en nokia mediemarster 9802 s (Parabolmodtager)
Han har sit primære Originalkort  til canal digital
og havde så et fra viasat med tv3 på
i forbindelse mewd deres overgang til nyt kodningsystem 7-9 maj
poppede der en skærm op på hans tv og fortalte han skulle downlode ny software til sin reciver.
fint nok
men så kommer der en ny skærm op med at han skal ringe til deres automatiske servicetelefon
opgive kortnummer parabolkort
kontrolnummer som står på skærmen
og derefter afvente nyt kort tilsendt fra viasat.
Så er det jeg har hørt at hvis han følger denne fremgangsmåde
låser han sin reciver så den kun kan modtage viasat ???
nu er det jo smart at han betaler for at se canal digital
store pakke til en milion (Har ingen parabol selv) og så kan han ikke bruge sin modtager til det fremover.
Kan det virkelig passe???
og er den død for altid hvis han gør det ::

Han tror jeg ved alting men jeg er nu mere til computere (det burde jo række)
Avatar billede norbert Nybegynder
07. juni 2004 - 22:39 #1
Det kan jeg da umiddelbart ikke forestille mig. Men du kan da ring til kundeservice og spørge:
http://www.viasat.dk/index.phtml?nav=375&page_type=document&document=8202
Der står forøvrigt en masse anden information omkring det emne.
Norbert :-)
Avatar billede donnielsen Nybegynder
07. juni 2004 - 22:53 #2
har været forbi men kan se der åbenbar er andre som har problemer
Avatar billede peet-49 Novice
07. juni 2004 - 23:31 #3
Det passer skam udmærket, men det er kun hvis man bruger imbedded moduler.
Avatar billede peet-49 Novice
07. juni 2004 - 23:34 #4
Det er netop for, at undgå brug af pirat kort, der bliver indstalleret et lille program, hvor man skal sende det gamle kort ind til ombytning, eller ringe til viasat.
Avatar billede vejmand Juniormester
08. juni 2004 - 03:45 #5
Jeg har også en Nokia 9802s med CA-modul til Canal Digital.
Jeg fulgte fremgangsmåden på skærmen, og der var absolut ingen problemer.
M.v.h. Vejmand
Avatar billede donnielsen Nybegynder
08. juni 2004 - 17:09 #6
Jeg har været omkring Nokias hjemmeside, og fundet de oplysninger jeg skal bruge.
Det kan være jeg spørger dumt
er der ting han går glip af ved at opdaterer og derved lægge sig fast på viasat.
Jeg har forstået at det ikke berører canal Digital  Venstre kortlæser /modul.
tænker på andre udbydere eller er der kun de to omtalte.
Ja hvem har dog de problemer
Avatar billede vejmand Juniormester
08. juni 2004 - 17:25 #7
Han lægger sig ikke fast på Viasat, sikrer kun at han fortsat kan modtage kanaler fra viasat. Der forsvinder altså ingen ting...(jo, muligheden for at bruge piratkort, det er jo li'som det der er meningen)
;-)
Avatar billede norbert Nybegynder
08. juni 2004 - 17:29 #8
Tja, det er jo også det, der står i det første link fra viasat, som jeg smed.
Norbert :-)
Avatar billede donnielsen Nybegynder
08. juni 2004 - 20:23 #9
Nu er det jo lige det med hvem der kom først hønen eller æget.
Det vil jeg nok sammenligne lidt med om det vil løse deres problem med pirartkort
Der er jo kloge mennesker alevegne så de finder jo nok en løsning også denne gang
Avatar billede donnielsen Nybegynder
09. juni 2004 - 22:31 #10
Gad vide om jeg ikke kom til at afvise nogle  undskyld det var ikke meningen i skulle have  dem til fordeling
Avatar billede norbert Nybegynder
09. juni 2004 - 22:34 #11
Vi overlever nok :-)
Og held og lykke
Norbert :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
10. juni 2004 - 00:10 #12
Helt ok med mig :-)
vejmand
Avatar billede norbert Nybegynder
10. juni 2004 - 06:12 #13