Avatar billede t-m-s Nybegynder
07. juni 2004 - 21:43 Der er 17 kommentarer

"Drive E: is not formatet"?

Hej...
Jeg spillede lige Farcry og pludslig låste den, jeg genstartede og så kan den ikke finde mit e: drev det er en partition på HD'en
Den siger den ikke er formateret og om man vil formatere den nu

har RET meget på netop det drev der ikke skal gå tabt.

Hva fan gør jeg ved det?
Avatar billede riversen Nybegynder
07. juni 2004 - 21:45 #1
http://www.runtime.org/gdb.htm

kan garanteret hente dine data ud, men du bliver nok nødt til at formatere bagefter.
Avatar billede phantom_x Nybegynder
07. juni 2004 - 21:50 #2
Har prøvet dette før. Og scandisk i windows er et godt værktøj til at løse dette.
Klik på start og vælg "kør".
Skriv "cmd" (uden ") og sig ok
så kommer der et dosvindue hvor du skriver "chkdsk e: /f/r"

Dette kører en avanceret scandisk i winxp som gerne skulle løse dit problem og resturere dataerne på din hdd.
Hvis den siger at den sletter noget, så bare lad den gøre det... den skal nok resturere det igen.
Avatar billede t-m-s Nybegynder
07. juni 2004 - 21:51 #3
kan ikke kører scandisk på den når den er unformatted
Avatar billede t-m-s Nybegynder
07. juni 2004 - 21:54 #4
Men hbvis jeg gør som du siger, skriver den :" The type of the file system is RAW. chkdsk is not avaiable for RAW drives"
Avatar billede riversen Nybegynder
07. juni 2004 - 21:58 #5
når disken er beskadiget frarådes det normalt også man laver aktivitet på den. Så chkdsk kan gøre tingene værrer.
Avatar billede t-m-s Nybegynder
07. juni 2004 - 22:00 #6
Okay.. er ved at bruge det det program nu.. den søger som en gal
Avatar billede riversen Nybegynder
07. juni 2004 - 22:02 #7
:-)... har selv brugt det med succes for nylig da en HD stod af. Tror du roligt kan læse dig tilbage og slappe af.
Avatar billede t-m-s Nybegynder
07. juni 2004 - 22:03 #8
Okay.. men kræver jeg ahr en anden HD jeg kan gendanne det på ikke?
Avatar billede riversen Nybegynder
07. juni 2004 - 22:03 #9
jo
Avatar billede phantom_x Nybegynder
07. juni 2004 - 22:03 #10
Hmmm tjek om kablerne sidder rigtigt i harddisken.
Avatar billede t-m-s Nybegynder
07. juni 2004 - 22:05 #11
hehe... det er en partition på HD'en kan godt komme ind på de andre partitioner.. tror abre det er min HD det er ved at stige helt af...
Avatar billede t-m-s Nybegynder
07. juni 2004 - 22:05 #12
Men lidt irriterende at jeg ikke har en anden HD jeg kan gendanne det på før om 3-4 dage :S
Avatar billede riversen Nybegynder
07. juni 2004 - 22:06 #13
men du kan i det mindste få en idé om det kan gendannes... og hvor meget
Avatar billede phantom_x Nybegynder
07. juni 2004 - 22:06 #14
Det er nok bedst at du redder dataerne først ja. Men ellers kan du boote fra din WinXp cd (regner med at det er det som du bruger)og gå ind i recovery console og skrive :
"Fixboot E:"
og derefter
"Fixmbr E:"
se om det hjælper
Avatar billede phantom_x Nybegynder
07. juni 2004 - 22:11 #15
Synes bare det lyder underligt hvis det kun er en partition som du ikke kan komme ind på... lyder ikke som en smadret hdd i mine ører.
Avatar billede t-m-s Nybegynder
07. juni 2004 - 22:16 #16
men en smadret patition.. ikke første gang det er sket at en partition er gået i stykker!
Avatar billede t-m-s Nybegynder
07. juni 2004 - 22:22 #17
hmm skal man købe de tprogram før det kan gendanne?