Avatar billede ebert Nybegynder
17. februar 2001 - 22:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ODBC: sætvis sortering

Hvis jeg indstiller en Access database til at sortere på Dansk/Norsk og jeg derefter udvælger data via et ASP-script med ODBC-interface til databasen, kommer der sommetider en fejl nr 80004005: [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver]: \"Den valgte sætvise sortering understøttes ikke af operativsystemet\". Fejlen ophører først når maskinen har været genstartet. Hvordan undgår jeg den fejl?
Avatar billede macjensen Nybegynder
18. februar 2001 - 11:55 #1
Når man skal stille sorteringen,skal databasefunktionen komprimer og reparer køres før sorteringen er effektiv. Jeg ved ikke om det løser dit specifikke problem, men det er en vigtig regel at huske.
Avatar billede ebert Nybegynder
18. februar 2001 - 13:13 #2
Jeg er godt klar over at databasen skal komprimeres og repareres efter ændring af sortering. Det har jeg gjort, så det er ikke det der er problemet. Fejlen kommer kun af og til, måske lidt afhængigt af hvilke programmer jeg ellers har haft gang i.
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
28. februar 2001 - 09:24 #3
Jeg ville nok prøve at opdatere den ODBC driver der er på din maskine (Bruger du NT eller 2000)

Prøv at se her
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q239/1/14.ASP
Avatar billede ebert Nybegynder
04. marts 2001 - 22:48 #4
Det var vist lige det der skulle til. Efter opdatering af ODBC-driveren har jeg kørt uden fejl nogle dage og tør godt give dig de velfortjente points. Tak for hjælpen.