Avatar billede junker Nybegynder
04. oktober 1999 - 11:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

service type

Hvis man slår op under services i registreringsdatabasen, så er hver service tildelt en type. Jeg gætter på, at denne type er en bitmaske af en art, der bestemmer service arten, men jeg vil meget gerne se en liste over betydningen af de forskellige værdier. Jeg har kigget hos MS, men der var tilsyneladende ikke noget at hente der.
Avatar billede fatboy Nybegynder
04. oktober 1999 - 12:00 #1
Jeg tror, vi er mange, der har spørgsmål om windows. Men jeg har lært, at det ikke kan betale sig at spørge hvordan og hvorfor. Bare det virker, så skidt med hvorfor.
Avatar billede junker Nybegynder
04. oktober 1999 - 12:02 #2
Det er da en kedelig indstilling.
Avatar billede fatboy Nybegynder
04. oktober 1999 - 12:06 #3
Jeg er såmænd generelt og sædvanligvis meget interesseret i spørgsmålet "hvorfor", men før du lærer en windows at kende til bunds, kommer der en ny version alligevel. Og så er der jo det dejlige ordsprog: Hvis det virker, så lad være med at pille.
Avatar billede junker Nybegynder
04. oktober 1999 - 12:10 #4
Jeg forsøger at hjælpe dem der har situationer, hvor det ikke virker. For at kunne det, er det nødvendigt for mig at vide hvorfor :)
Avatar billede fatboy Nybegynder
04. oktober 1999 - 12:15 #5
Ok. Jeg troede bare, du kedede dig lidt og faldt over registreringsdatabasen.
Avatar billede gr8dane Nybegynder
04. oktober 1999 - 14:13 #6
Medmindre at du brænder for at gå ud og ofre en mindre formue på en af de murstens-bøger, der er i handlen og som går i dybden med MS registry's inferno af nøgler og suspekte koder, kan du sikkert hente hjælp fra nedenstående links :

http://www.progsource.com/c_windows.html

http://ourworld.compuserve.com/homepages/Sam_Blackburn/wfc.htm

http://mfcfaq.stingray.com/

Avatar billede junker Nybegynder
04. oktober 1999 - 14:34 #7
for 615 point regnede jeg med lidt mere end en måske her :) men ok da, jeg kigger på dem når jeg kommer hjem, og du får dine 615 points, hvis det står der.
Avatar billede gr8dane Nybegynder
04. oktober 1999 - 15:39 #8
Tag først et kig på
http://laran.waisman.wisc.edu/iisadmin/htmldocs/10_iis.htm#3h1

Junker, jeg supplerer dig kun med disse links for at hjælpe dig.. du bestemmer selv hvor mange point du ønsker at give/ikke at give. No harm done. Desværre fik jeg ej heller ret meget ud af at søge på MS eget technet.
Avatar billede junker Nybegynder
04. oktober 1999 - 16:02 #9
Jeg har kigget på den sidste link, men den beskriver
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM
\CurrentControlSet
  \Services
  \InetInfo
    \Parameters
Og det er et niveau for dybt. Jeg er interesseret i TYPE (REG_DWORD) der står under selve servicen.

Avatar billede anke Nybegynder
04. oktober 1999 - 17:09 #10
Du kan finde svaret på dansk her: http://www.ntinfo.dk
/anke
Avatar billede junker Nybegynder
04. oktober 1999 - 17:26 #11
Hvis det er på ntinfo.dk, må du gerne give en mere præcis forklaring på hvor, der er jo ikke ligefrem en søgefunktion på det site.
Avatar billede anke Nybegynder
04. oktober 1999 - 17:37 #12
Avatar billede gr8dane Nybegynder
04. oktober 1999 - 17:37 #13
OK, jeg er med !
http://www.jsiinc.com/default.htm?/TIP0300/rh0336.htm
beskriver TYPE

Type is a type REG_DWORD that specifies what this object represents:

Value  D e s c r i p t i o n
1  A kernel-mode device driver.
2  A file system driver.
4  A set of arguments for an adapter.
8  A file system driver service, such as a file system recognizer.
16 (0x10)  A Win32 program that runs in a process by itself. This type of Win32 service.can be started by the Service Controller.
32 (0x20  A Win32 program that shares a process. This type of Win32 service can be started by the Service Controller.
272 (0x110)  A Win32 program that runs in a process by itself (like Type16) and can interact with users.
288 (0x120)    A Win32 program that shares a process and can interact with users.