Avatar billede miverick Nybegynder
17. april 1999 - 00:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

scandisk

Jeg har problemer med at køre scandisk og diskdefragmentering. programmerne starter godt nok op, men står så helt stille efterfølgene. Der har ikke været foretaget nogle størrere ændringer i opsætninger eller lign. problemet er opstået fra den ene dag til den anden. jeg har forsøgt at installere programmerne igen--- uden held.
Avatar billede cybles Nybegynder
18. april 1999 - 00:15 #1
I tilfælde at at du har forsøgt at køre dem fra Windows så forsøg at køre dem fra dos promten. Du kan også forsøge dig med en udgave af nortons disk repair, du kan hente en trial version af programmet på www.norton.com god arbejdslyst.....skriv blot igen hvis ikke overstående ahr kunne hjælpe dig ...
Avatar billede miverick Nybegynder
19. april 1999 - 22:05 #2
Jeg prøvede at finde disk repair på norton.com men.... fandt intet.
At starte programmerne i MS-DOS virkede heller ikke.

Nye forslag ønskes!
Avatar billede cybles Nybegynder
19. april 1999 - 22:18 #3
Avatar billede cybles Nybegynder
19. april 1999 - 22:19 #4
Det er ikke Nortens. Men den skulle være ligeså god.
Avatar billede nfl Nybegynder
20. april 1999 - 12:52 #5
Jeg mener man skal reboote i dos for at køre scandisk.
Avatar billede kettnovitch Nybegynder
21. april 1999 - 14:13 #6
Prøv ar disable din virusscanner før du scandisker.
Kørende programmer kan genere.
Avatar billede yebzqey Nybegynder
21. april 1999 - 23:56 #7
Har du en bad sector? Dette gør at Windows diskværktøjer ikke kan køre. Jeg anbefaler kraftigt Norton Disk doctor, som kan findes på www.download.com Dette program er ligeglad med bad sectors...
Avatar billede helmer Nybegynder
26. april 1999 - 10:09 #8
Prøv at køre scandisk mens din computer er i fejlsikret tiltand. Det kan være at programmet konflikter med et eller flere af de der normalt kører.
Avatar billede morild Nybegynder
10. maj 1999 - 15:09 #9
Problemet er ganske sikkert problemer mellem dit virus program og scandisk/defragmentering. Jeg har observeret samme problem og måtte afinstalere virusprogrammet for at køre nævnte programmer.

Dette bringer mig til spørgsmålet: Findes der en ordentligt virusprogram, der virker samtidig med at man ønsker at kunne køre div. diskoptimeringsprogrammer???
Avatar billede jensbm Nybegynder
12. maj 1999 - 10:15 #10
Ved scandisk og diskdefragmentering skal alle programmer - også antivirus - være lukket. Ved dobbelt-klik på antivirus ikonet i programlinien nederst på skærmen får du et vindue hvor du kan "disable" programmet mens du kører scandisk og diskdefragmentering
Avatar billede miverick Nybegynder
15. maj 1999 - 14:46 #11
Tak for hjælpen!
Det viste sig at være en scanneren, der lavede lort i det. Ved afinstallation af denne kørte scandisk og defrag igen.
MEN..! Når jeg installere den igen dukker samme problem op igen. Jeg har fået sat en ekstra port i kun til scanneren, men det er uden betydning tilsyneladende.

Svar til Morild vedr. virusprogrammer.

Jeg bruger virusprogrammet antiviral toolkit pro www.avp.com og det har aldrig gjort knuder med mine andre programmer herunder optimeringsværktøjer.
Avatar billede morild Nybegynder
16. maj 1999 - 12:14 #12
Tak!

Jeg har i mellemtiden afprøvet McAfee der også virker upåklageligt.