Avatar billede platman Nybegynder
07. juni 2004 - 12:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PC går ned ved ISDN opkobling

Hej

Noget familie har lige købt et TDC USB Minivigor 128 ISDN modem og installeret ISDN v.hj.a en Gør-det-selv pakke.

Det har givet nogle problemer. Først virkede modemet ikke. Det viste sig at det ikke virkede med Win98, man skulle have minimum 2. udgave. Efter opgradering til XP er modemet nu installeret med den tlhørende XP driver. Modemet er defineret korrekt under opkaldsegenskaber og forsøger også at ringe op til TDC. Men med det samme den går i gang med opkaldet går PC'en død (blå skærm og alt det der) og man bliver tvunget til en omstart. PC'en virker iøvrigt upåklageligt så længe man ikke forsøger at kalde op til nettet.

Gode forslag til hvad der er galt efterlyses hermed.
Avatar billede ctspeed Nybegynder
10. juni 2004 - 10:25 #1
Hmm jeg syntes at det lyder, som virus...prøv med et norton antivirus prog. Har selv lige haft masser af virus, men det er ovre nu
Avatar billede platman Nybegynder
10. juni 2004 - 22:19 #2
Nix. Den er helt ren. Renset for alle orme, vira og spyware og har alle Windows Updates.
Avatar billede christenhansen Nybegynder
03. august 2004 - 12:10 #3
Har haft de samme problemer mht. miniVigor 128 og Win XP. Løsningen (eller i hvert fald en af dem) er, at man i sin NT-ab boks skal flytte en lille skyder fra midterstillingen til højre. Det er noget med noget modstand. For at komme ind i boksen skal man fjerne dækslet, der sidder for neden på boksens forside. Igennem den lille firkantede åbning i boksens venstre side kan man med en tynd genstand flytte skyderen. Oplysningen har jeg fået hos TDC ISDN hotline, der fortæller, at ikke engang fabrikanten kan oplyse, hvorfor skyderen skal flyttes. Det virker bare.
Med venlig hilsen Christen Hansen
Avatar billede platman Nybegynder
15. juni 2005 - 12:50 #4
på tide at få lukket denne. Du får poing får tålmodigheden :-)