Avatar billede braghe90 Nybegynder
07. juni 2004 - 09:38 Der er 2 kommentarer

Starter ikke op

Jeg har en IBM R40 2722 med WinXP og Debian GNU/Linux installeret. Den starter op via LILO. Det har fungeret glimrende indtil nu, men nu kan den pludselig ikke starte op. Lige efter Access IBM-skærmen (den med mulighed for at komme ind i BIOS) begynder computeren at skrive "07" på skærmen igen og igen med omtrent et sekunds interval. Den _kan_ starte op på CD'er. Desuden er IBM's GUI i BIOS'en tilsyneladende gået ned (skete dog for nogle dage siden). Ved tryk på Access IBM går den direkte ind i BIOS fremfor den indbyggede GUI.
Avatar billede peet-49 Novice
07. juni 2004 - 09:42 #1
Har du tjekket om der er power på batteriet, der sidder på bundkortet.
Avatar billede braghe90 Nybegynder
08. juni 2004 - 00:30 #2
Den er kun tre måneder, så det anså jeg ikke for relavant. Hvordan tjekker man det?