Avatar billede bigbird Nybegynder
06. juni 2004 - 22:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med OWA udefra.. Den står bare og siger "indlæser"

Jeg har fået en OWA sat op, den skulle ud og stå i en DMZ zone, men så langt er jeg ikke kommet endnu...

Internt fra virker serveren fint. Mailbox store er dismountet og information store er slået fra...

Udefra bliver OWA server kaldt med "mail.firmanavn.dk/exchange" og det virker fint. Den kommer med dialogbox og jeg indtaster brugernavn og adgangskode og den lukker mig ind. Jeg får al grafik frem, men den skriver bare "indlæser", og den viser mig altså ikke indholdet af mailboxen. Og den har fået lov til at stå længe og tænke over det..

Serveren er altså IKKE kommet i DMZ zone endnu, da jeg lige ville prøve det her først. Altså er det fri forbindelse mellem OWA og Exchange 2003 serveren.. Hvad er det så som min firewall ikke lader kommer igennem eller er det noget i IIS som står forkert. Evt kalde min browser her en server adresse som den ikke har adgang til, da den prøver at nå det internt DNS navn udefra.. ???
Avatar billede vision-jsp Nybegynder
07. juni 2004 - 17:08 #1
Har du åben for HTTPS (port 443) ?
Avatar billede bigbird Nybegynder
07. juni 2004 - 17:51 #2
Den står ikke i dmz zonen endnu...
Og den er endnu ikke sat til at køre SSL
Så det er ikke aktuelt endnu.

Men du tænkte fra LAN til DMZ ik ?
Avatar billede vision-jsp Nybegynder
07. juni 2004 - 21:58 #3
Ja ok. Nu læser jeg også hvad du skriver, men du skriver "Mailbox store er dismountet og information store er slået fra...". Så er det vel meget naturligt at der ikke kan finde nogle data eller er det mig som misforstår noget?
Avatar billede bigbird Nybegynder
07. juni 2004 - 22:06 #4
Glemte lige at skrive at den naturligvis indgår i en lille farm. Ellers gav det jo ikke mening..

Den er opsat som fronend server, og den virker fint internt på nettet. Men ikke udefra..
Avatar billede vision-jsp Nybegynder
07. juni 2004 - 22:09 #5
Ok jeg kan se at det er opfølgning på et andet spørgsmål... Jeg har kun prøvet en single server løsning så jeg må hellere stige af :-)
Avatar billede bigbird Nybegynder
07. juni 2004 - 22:10 #6
Det er så helt iorden. Alle forslag er velkomne, det kan sagtens være noget nemt jeg har glemt....

Men nu virker den underligt nok, og der er intet ændret.. Strage...
Avatar billede claus_k_larsen Nybegynder
14. juni 2004 - 21:02 #7
Jeg tror at din firewall ikke understøtter WebDav, eller du har glemt en enable det.
Se http://support.microsoft.com/?kbid=328663
Avatar billede bigbird Nybegynder
15. juni 2004 - 08:14 #8
Som skrevet en uge tidligere Claus. Så virker det nu, uden noget er blevet ændret.
Avatar billede claus_k_larsen Nybegynder
15. juni 2004 - 12:49 #9
Hvorfor lukker du ikke sagen, når problemet er løst??
Avatar billede bigbird Nybegynder
15. juni 2004 - 15:10 #10
Lukket. Havde bare glemt det.

Tilfreds nu Claus??