Avatar billede running_fast Nybegynder
06. juni 2004 - 20:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Et spørgsmål om sikkerhed

Hej,

Jeg har endeligt fået mig en trådløs forbindelse (netopia router), og i den forbindelse har jeg et spørgsmål.

Når jeg kører en "shields up" test (eller på sygate for den sags skyld), for jeg ikke at min porte er 'stealth' (på nær 6 stk)- kun blocked.

Jeg har som sagt en netopia router, og derefter NIS 2004 fuld opdateret (da jeg tidligere kørte med alm. usb kabelmodem, var alle porte stealth).

Er det normalt, at min forbindelse kun er 'blocked' - og hvis ikke, hvordan får jeg den 'stealth', idet jeg ikke umiddelbart kan se noget konfigurering i routerens menu.
Avatar billede kenp Novice
06. juni 2004 - 21:01 #1
det som kan gøre at de kun er blocked er at portne er åbnet i din router på den ene eller and4en måde! og ja på mange routere vil den kun liste dine porte som blocked go ikke stealth.
Avatar billede peerpede Nybegynder
06. juni 2004 - 23:41 #2
Det kan være du er bag en NAT brandvæg hos din internet leverandør, f.x om det er et lokalnet a la boligforening, så tjekker ShieldUP den førstebandvæg, serverens og ikke din, ofte er det sådan om du har en statisk IP fra lokalleverantøren
Avatar billede running_fast Nybegynder
07. juni 2004 - 07:36 #3
Jeg sidder ikke på et lokalnet e.lign - der er direkte forbindelse fra min router til telefonselskabet, så det er uden tvivl portene i min router den tjecker.

Skal jeg forstå det således, at dette ikke har noget reel betydning for sikkerheden på min pc (jvf. at min pc kører NIS) ?? eller hvad skal der gøres ?
Avatar billede kenp Novice
07. juni 2004 - 08:09 #4
ja så længe du køre NIS så behøver du ikke være bekrymret.
Avatar billede peerpede Nybegynder
07. juni 2004 - 08:19 #5
hej running fast, du er ikke totalt åben for indsyn, jeg er på et lokalnet, og har lige tjekket shield up, de porte der er åbne hos mig ligger på NAT-väggen, leverandörens IP, min er en anden og statisk, portene er:
21-22-79-80-113, og det er vel port 79, finger der er unödvendig.
Om du ellers har en god software brandväg, Sygate,Kerio eller Outpost kan du altid i realtime se hvilke applikationer der er på net, og de porte der er åbne og eventuelt er under angreb eller bliver scannet.
Du kan pröve at tjekke din PC med dette program Tcpveiw herfra: http://www.sysinternals.com
der ser du i realtime hvad der er gang i.
hilsen peerpede
Avatar billede running_fast Nybegynder
07. juni 2004 - 20:07 #6
dem der er stealth er : 25, 135,137,138,139,445 - hvis det giver nogen mening.

Hvis i er så venlige at smide et svar, begge 2, kan jeg få lukket her.
Avatar billede kenp Novice
07. juni 2004 - 20:09 #7
det gør jeg da! men det er kun godt at de er lukket da det er normalt bliver brugt til at sende virus orme m.m. i mod.
Avatar billede running_fast Nybegynder
08. juni 2004 - 21:15 #8
peerpede ... er vi vågne ;)
Avatar billede running_fast Nybegynder
12. juni 2004 - 15:48 #9
perpede (??) lige en reminder mere ...
Avatar billede running_fast Nybegynder
23. juni 2004 - 18:47 #10
Jeg har ikke glemt at lukke denne - prøver en gang mere, at råbe perpede op....
Avatar billede running_fast Nybegynder
30. juni 2004 - 08:50 #11
Så slap tålmodigheden op .... lukker her.
Avatar billede kenp Novice
30. juni 2004 - 10:30 #12
hvis han vender tilbage så skal jeg nok dele med ham.