Avatar billede afro_05 Nybegynder
06. juni 2004 - 19:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Far cry - ATI Problem (Grafik)

1. ATI Problem
Min pc er:
Medion
2,6GHz
512 ddr ram
RADEON 9600 TX AGP (0x4E46)
(Jeg har opdateret min ATI driver til den nyeste version)

Problemet er, at den både kører lidt langsommere i nærheden af vand men det værste er at den på forskellige steder i en bane f. eks i 2. mission (i et skib) blir til en hvid skærm eller flimre og det kan man ikke leve med når man skal skyde sin fjende ned :)...

Har også installeret en .cfg fil som de sagde i forummet, men det har kun gjort lag problem mindre.

Har prøvet det officielle forum men der er meget stille og jeg har ikke rigtig fået noget svar.

-----------------------------------------------------------------

Det ville være fedt hvis i samtidig kunne løse dette problem, men det er stadig kun grafikproblemet der giver point

2. Kan ikke køre "Editor.exe"
Når jeg starter programmet siger den:
Code: 0XC0000005 - Address: 0x001B:0x38078F55 - Module: <Unknown>

Description:
EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION
Attempt to read from address 0x00000004
The memory could not be "read"

Call Stack Trace:
2) function=0x38078F55
1) function=0x0

Håber det er rimelige oplysninger og at jeg kan få et svar :)

M.V.H Afro_05
Avatar billede trixzion Nybegynder
12. juni 2004 - 18:41 #1
Hvad for en version af ATI Driver køre du med ? Prøv at sæt indstillninger i windows til ydelse frem og god grafik. Har du installert dx 9.0b ? Hvis du ikke har opdatert farcry ville det også være en god ide, der er somrel nogle fix der er ændret hvis der har været problemer med nogle ting i den tidligere version.

håber du løser problemt.
Avatar billede afro_05 Nybegynder
13. juni 2004 - 02:11 #2
Jeg kører med driveren "CATALYST Windows XP 4.6" (http://ati.com/support/drivers/winxp/radeonwdm-xp.html?type=xp&prodType=graphic&prod=productsXPdriver&submit.x=14&submit.y=6)
Har opdateret både DirectX (som fulgte med spillet) og selve spillet til verion 1.1.
Med hensyn til grafik, kan jeg til andre spil, såsom Hitman 3, som er relativt nyt spil, godt spille på maximal grafik. Så jeg tror det er et spørgsmål om ATI er kompatibelt med Far Cry.

Tak for kommentaren. Håber der engang vil dukke et svar op, da det er et meget efterspurgt spørgsmål for nogle ATI brugere.
Avatar billede afro_05 Nybegynder
09. juli 2004 - 14:23 #3
Lukker, da en ny patch snart vil fikse problemet:

http://ubbxforums.ubi.com/6/ubb.x?a=tpc&s=400102&f=452106891&m=291104415