Avatar billede ingenting Nybegynder
06. juni 2004 - 18:58 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

HP Ipaq 2210 med bluetooth GPS navigation fra Bilka, er den ok

Jeg overvejer at tage i Bilka i morgen og købe den Ipaq 2210 de har på tilbud, med X-Road.

Men nu har jeg læst en del om det på Eksperten.dk, og det er ikke ligefrem rosende ord folk har om det, er den ok eller hvad?
Avatar billede axb Nybegynder
08. juni 2004 - 17:49 #1
2210'eren her helt ok. Har haft min i lang tid, og den virker bare hver gang.
X-road derimod, kender jeg ikke meget til. Bruger selv TomTom, som jeg er rigtig godt tilfreds med, og som¨får rosende omtale i de fleste test.
Avatar billede peterql Nybegynder
10. juni 2004 - 19:39 #2
Hej
Jeg har selv samme overvejelse men var i Bilka idag og kigge på dem. De har Ipaq 2210 med X-Road og BT GPS-antenne (altså trådløs) eller for ca. samme pris TomTom med kabel-GPS.
Der er nogle forskelle på XR og TT. Jeg læste lige en norsk test af XR, den fik slag i gummerne, duer ikke, om igen. Den kunne ikke navigere en brik oppe i Norge, de mente at det muligvis virkede i Danmark, men hvem ved det. Noget XR kan er at den har TMC-mulighed, så kan du blive ledt uden om køer og vejarbejder. Det kræver dog en antenne med RDS/TMC-kanal, sådan en har jeg ikke set og ved heller ikke hvad sådan en fætter kunne koste.
TT er nok bedst til navigation, programmet er også stabilt (har prøvet Navman ST, det gik ned ofte) og så er brugerfladen flot. Det bedste efter min mening er dog www.tomtom-user.dk, det danske brugerforum. Der er hjælp til alt, og ekstra tilbehør, f.eks. danske stemmer, POI-lister oma.
Ipaq 2210 er ret lækker, blandt andet har den både SDIO og CF kortpladser. Det betyder at du kan købe en CF-GPS-antenne (ca. 1.200-2.000) og blot stikke den i CF-hullet, så har du en PDA med GPS indbygget, ingen BT ingen ledning. Du går ikke glip af ram-plads heller, der køber du blot et SD-modul på 256 Mb, så er der masser af plads.
XR har iøvrigt ikke stier på kortet, det har TT. På TT kan du vælge en rute som gående, det kan være meget anvendeliggt, især hvis man også har en CF-GPS-antenne, op på cyklen og naviger (hvem sagde gadget-gal).

En sidste ting, den 2210+TomTom de har i Bilka nu er med TomTom 2, den kan opgraderes gratis til TomTom 3, du skal kun betale et ekspeditionsgebyr for forsendelse af pakken (10 euro).

og så er det bare at smutte til Bilka igen, de lukker først kl. 21 i Fields.

Hilsen Peter
Avatar billede ingenting Nybegynder
23. september 2004 - 19:35 #3
Tak for jeres svar!!
Avatar billede joe-a Nybegynder
02. november 2004 - 08:21 #4
Lige en kommentar, der er stier på X-road 2 c",)