Avatar billede huske Nybegynder
06. juni 2004 - 16:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Backup af DVD

Hej.

Jeg har erhvervet mig en DVD-brænder så jeg kan lave nogle backup kopier af mine DVD-film.

Jeg har bare det problem, at når jeg sætter mit brændeprogram til at brænde filmen, så gør den det uden fejl, men når den så er færdig kan hverken min pc eller min DVD-afspiller læse skiven.

Det skal lige siges at jeg godt kan brænde en data-DVD uden problemer og læse den i PC'en.

Nogen der ved hvad problemet kan være?
Avatar billede norbert Nybegynder
06. juni 2004 - 16:32 #1
http://www.digitalempire.dk/edit/dvdnero.shtml
Der er en opskrift her, hvordan du bruger Nero. Så kan du jo se, om du gør det på samme måde.
Norbert :-)
Avatar billede huske Nybegynder
06. juni 2004 - 16:36 #2
Det er sådan jeg gør. Synes det virker lidt mærkeligt at der ikke bliver brændt noget der på :(
Avatar billede norbert Nybegynder
06. juni 2004 - 16:38 #3
Det lyder godt nok underligt:
Her er en lidt anden metode:
http://www.abmedia.dk/video/nero/neros.htm
Avatar billede huske Nybegynder
06. juni 2004 - 17:45 #4
Okay, den måde virkede så heller ikke :(

Det er dælme underligt..

Det giver jo ingen mening at jeg ikke kan lave film men at jeg godt kan lave data :/
Avatar billede norbert Nybegynder
06. juni 2004 - 17:47 #5
Ja- det er sgu mærkeligt. Det forstår jeg ikke.
Kan du afspille filerne fra harddisken?
Hvad er det for mærke skiver du bruger?
Avatar billede huske Nybegynder
06. juni 2004 - 18:07 #6
Ja, jeg kan sagtens afspille filerne fra harddisken.

Jeg bruger Princo DVD-R 4,7GB
Avatar billede norbert Nybegynder
06. juni 2004 - 18:14 #7
Det KAN være skiverne, der ikke kan lide DVD - det er de ihvertfald kendt for. Det er nok nogle af de eneste skiver jeg ALDRIG vil købe igen. Men mange er tilfredse med dem, og andre kan slet ikke få dem til at fungere.
Men prøv en anden mærke skive, f.eks. verbatim. og husk, at kvalitet og pris følges ad.
norbert :-)
Avatar billede huske Nybegynder
06. juni 2004 - 18:18 #8
Okay, kunne jo være det..

Men kan det også det selvom jeg godt kan brænde noget almindeligt data på dem?
Avatar billede norbert Nybegynder
06. juni 2004 - 18:25 #9
Det kunne det jo nok. Det er jo lige som med CD. Nogle CDer er mere egnet til musik end andre - og nogle brændbare musikCDer kan man slet ikke brænde almindelige data på. Men jeg må indrømme, jeg ved ikke nok om det til, at jeg kan give et endegyldigt svar.
Avatar billede huske Nybegynder
06. juni 2004 - 18:26 #10
Nå okay, men jeg prøver mig frem..

Tak for hjælpen indtil nu..

Vil du ha point?
Avatar billede norbert Nybegynder
06. juni 2004 - 18:29 #11
Nej tak. Jeg har jo ikke kunnet hjælpe dig, så gem du dem til næste gang :-)
Norbert :-)
Avatar billede huske Nybegynder
06. juni 2004 - 18:30 #12
ok :)
Avatar billede norbert Nybegynder
06. juni 2004 - 18:32 #13
Så du skal selv lægge et svar og accepter. Så lukker du spørgsmålet :-)
Norbert.
Avatar billede huske Nybegynder
06. juni 2004 - 18:38 #14
e