Avatar billede speakfreak Nybegynder
06. juni 2004 - 12:46 Der er 19 kommentarer

Gendannelse af tabt data

Jeg har en hardisk, med et helt styresystem, som jeg ønsker at beholde. Men disken kader tikl at være deffekt, har smidt de i en extern case (med USB), windows siger dog, er der ikke er adgang til (mappen, i dette tilfælde en disk) den kan være beskadiget, hvad jeg ved den nok også er. Jeg kan nemlig ikke booten på disken osv..

Men hvordan kan man genskabe dataen, og overføre det hele til en ny disk, eller skal der pro hjælp til - og hvor kan man få den?
Avatar billede php Novice
06. juni 2004 - 12:58 #1
prøv her
http://www.runtime.org/

husk der er en til fat32 og en til ntfs alt efter hvad du benytter som filsystem.

Hvis det ik virker -

Så prøv den indbygget "Systemgendannelse" den finder du ved

- > Start - Programmer - > Tilbehør > Systemværktøjer > Systemgendannelse.

Så angiver du dato til der hvor du havde filerne du har tabt..
Avatar billede ird Praktikant
06. juni 2004 - 13:15 #2
recover: http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/url.htm (bare tryk accepter)

Prøv at kigge hos IBAS - der er eksperter i at reetablere data, og har også en application til at WIPE data.
http://www.ibas.dk/datasletning/index.htm

http://www.krogh-hansen.dk/diskrecovery/

http://www.ontrack.com/

hopper over point
Avatar billede speakfreak Nybegynder
06. juni 2004 - 13:16 #3
Jeg kan jo ikke bruge gendannelse til en hardisk, der ikke er system disk, for kørende computer.

Men det program ser fint ud - det vil bare tage miog 13 timer at køre scanningen. Nok fordi det er over USB.

Tror jeg smider den på IDE i stedet, og så en anden disk jeg har, i usb tingen. Som jeg kan overføre dertil, hvorefter jeg kan overføre til en ny disk.
Avatar billede php Novice
06. juni 2004 - 13:18 #4
Ok
Avatar billede speakfreak Nybegynder
06. juni 2004 - 13:18 #5
IRD, det første link funker ikke

SecureIIS Application Firewall Security Alert

If you feel that you have received this page in error, please contact the administrator of this web site, reporting the following ID:

REFERENCE ID : PCI 20040606000725

Nok fordi jeg er bag en router med firewall.
Avatar billede ird Praktikant
06. juni 2004 - 13:19 #6
Alle links virker her :)
Avatar billede speakfreak Nybegynder
06. juni 2004 - 18:06 #7
Jeg dropper det, det første svar gik for langsomt, 13 timer... og de andre virkede desværre ikke. Når jeg smider disken til PCen, via IDE metoden, er der slet ingen disk at finde overhovedet.
Avatar billede ird Praktikant
07. juni 2004 - 07:27 #8
forklar lige??
Avatar billede speakfreak Nybegynder
08. juni 2004 - 19:20 #9
Jo, hvis jeg smidern hardisken idn i PCen (altså som den ikke er forbundet med min extern case, som benytter USB) kan Windows slet ikke finde disken.

Derfor må jeg bare droppe det, og smide den ad H****** Til.

Og så starte forfra, alt MEGET vigtigt ligger på enten en server online, eller på andre diske... Dog gad jeg ikke til at installere softwaere og styresystem igen.

PS. Ved nogen af jer hvornår Longhorn kommer ud?
Avatar billede speakfreak Nybegynder
08. juni 2004 - 19:23 #10
Men jeg har et problem mere, som i måske kan hjælpe mig med, (kan godt give lidt af pointne her i stedet for).

Jeg har skaffet en bedre hardisk end den eksisterende (en anden PC), Men vil gerne have kopiret styresystemet fra gammel disk til ny, men som den selvfølgelig ikke kan, da computeren underligt nok kører, og benytter nogen af filerne.

Kan i hjælpe med det?

Det er fordi ny disk er 7200 rpm, hvor den gamle kun ligger på de omkring 5000
Avatar billede ird Praktikant
09. juni 2004 - 07:28 #11
2006 er vist release der findes en funktion i xp der kan gøre det du beder om
Avatar billede ird Praktikant
10. juni 2004 - 16:30 #12
Fik du svar nok?
Avatar billede ird Praktikant
14. juni 2004 - 07:45 #13
Fik du evt tid til at kikke lidt på dit spørgsmål???
Avatar billede speakfreak Nybegynder
17. juni 2004 - 22:53 #14
Næsten - hvor er den funktion?
Avatar billede ird Praktikant
18. juni 2004 - 16:56 #15
start>tilbehør>systemværktøjer
Avatar billede ird Praktikant
19. juni 2004 - 10:13 #16
hjalp det?
Avatar billede ird Praktikant
21. juni 2004 - 17:59 #17
har du slettet dig selv???
Avatar billede speakfreak Nybegynder
05. juli 2004 - 12:43 #18
Undskyld, jeg besøger ikke sitet så hyppigt. Nej - jeg har ikek rigtig fået det til at funke.
Avatar billede speakfreak Nybegynder
05. juli 2004 - 12:45 #19
Det virker åbenbart kun over netværk