Avatar billede johnpeglau Nybegynder
17. februar 2001 - 17:32 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

Installation af Win98

Jeg har formateret min harddisk, og booter op på min win98 cd. Det går fint, indtil den har skrevet \"kopierer filer til windows installation\". Derefter skriver den \"fjern evt. disketter og tryk på en tast for at genstarte\" På et tidspunkt gik den videre og skrev så at der var fejl i VGA.DRV filen. Den har også har fejl i en fil som jeg ikke kan huske hvad hedder og i en fil der hedder USER.EXE.

Jeg har både et onboard og et PCI-grafikkort i computeren. Jeg har prøvet at fjerne PCI-kortet (+modem og netværkskort). Med onboard-kortet skriver den i stedet for \"fjern evt. disketter og tryk på en tast for at genstarte\" bare nogle underlige tegn. Jeg har lånt en kammerats win98 cd, men der er ingen forskel.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
17. februar 2001 - 17:33 #1
---->johnpeglau

Prøv med en anden Windows CD....selvom det er lidt ulovligt. Lån en vens!
Avatar billede vandhunden Nybegynder
17. februar 2001 - 18:31 #2
johannielsen > Det er da et typisk lamer-svar, læs dog hvad han skriver:

\"Jeg har lånt en kammerats win98 cd, men der er ingen forskel.\"
Avatar billede lens Nybegynder
17. februar 2001 - 22:35 #3
For at tage udelukkelsesmetoden, vil jeg lige høre om du har husket at disable virusbeskyttelse i  din BIOS?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
18. februar 2001 - 02:36 #4
---->vandhund

Undskyld, hvad er en lamer?
Avatar billede spt Nybegynder
18. februar 2001 - 02:40 #5
Dette er en smugle besværligt
du skal bruge en boremaskine
en stiksav
en hammer
og en nedstryger

sav alle skruehovederne af

bor et hul i kabinettet

tag stiksaven og lav et passende hul

tag nu nedstrygeren og sav dit lydkort ud af motherboardet

installer nu Windows

STOOOOOPPPPP!!! Gør det for guds skyld ikke jeg har selv lige prøvet og det gik ikke så godt (stiksaven gik i stykker)
Nej lalleri til side
prøv at disable sound chip i din bios (kan altid slås til igen)
prøv nu at installere windows igen

(det kan også være en beskadiget sektor på din HD prøv at køre en overflade skanning på den

Avatar billede spt Nybegynder
18. februar 2001 - 02:43 #6
Øh lige en ting til Disable dit onboard grafikkort i biossen og brug kun dit pci
Avatar billede spt Nybegynder
18. februar 2001 - 02:45 #7
Og lige en ting til:
ALLE JER DER SKRIVER IND TIL EXPERTEN.DK SKRIV NU FOR HELVEDE HELE JERES SYTEMKONFIGURATION I SPØRGSMÅLET DET GØR DET LETTERE AT FINDE EN POTENTIEL LØSNING
Avatar billede spt Nybegynder
18. februar 2001 - 02:50 #8
EN LAMER ER EN NAR, en IDIOT, Et Jerneskadet fjols som ikke Svarer på folks spørgsmål ordentligt
Spørgsmål ØØØH Hvordan for jeg min komputer til at spill musik?
Svar: Tryk på resetknappen og løb ud i en skov
(en ægte LAMER!)
Avatar billede spt Nybegynder
18. februar 2001 - 02:53 #9
Hvad er en Kompjuter for noget?
En Æske er en meget sjov lille ting der bruger batteri hvis den kan lyse!
(endu en lamer)
Avatar billede spt Nybegynder
18. februar 2001 - 02:54 #10
Lamer tingende er til vandhund
(undskyl det lige skulle gå ud over dit spørgsmøl)
Avatar billede johannielsen Nybegynder
18. februar 2001 - 02:59 #11
-------->spt

Jeg havde ikke lige set han havde skrevet det....jeg mente det i bedste mening...men det må man selvfølgelig både for... ak ja, ældre bliver de 13-årige aldrig!!!
Avatar billede johannielsen Nybegynder
18. februar 2001 - 02:59 #12
både = bøde
Avatar billede vandhunden Nybegynder
18. februar 2001 - 11:42 #13
johannielsen -> Jeg er stadig et år ældre end dig så. Det er i orden. Jeg troede bare at du skrev det for at score nogen hurtige point uden at læse spørgsmålet helt igennem først, men der kan man bare se. Det var jo en ren og skær fejltagelse...
Avatar billede spt Nybegynder
18. februar 2001 - 15:13 #14
Øh skal vi ikke hjælpe staklen istedet for at nakke vandhunden
Avatar billede vandhunden Nybegynder
18. februar 2001 - 15:55 #15
jotak ;-)
Avatar billede teknik Juniormester
18. februar 2001 - 18:32 #16
>>johnpeglau...temmelig meget \"støj\" i dette spm., men sådan er det altså somme tider.

Har du fjernet din gamle windows eller taler vi om \"windows oveni\" ??...hvis \"oveni\" det er tilfældet, så bliver du nok nød til at få slettet den \"gamle\".
Mulighed 1: -Slette Gl. Windows.
...Formattering er i \"farvandet\", men er jo lidt drastisk, da alt går tabt....

Hvis du arbejder på et frisk formateret drev.
Så er den eneste ide der lige er relevant, at prøve at Disable dit onboard grafikkort, som \"spt\" allerede har skrevet i et af sine lysere øjeblikke ;-)

En god ide at fjerne de andre kort, fordi de derved kan udelukkes som fejlkilde.
..hvis du evt. kunne låne \"din vens\" RAM så var det måske en ide at prøve...

mvh :-)
Teknik
Avatar billede mmk Nybegynder
18. februar 2001 - 23:27 #17
Det er din windows cd installation er gal med prøve med an anden cd ...
Avatar billede vandhunden Nybegynder
19. februar 2001 - 16:31 #18
mmk > det _har_ han prøvet!
Avatar billede johnpeglau Nybegynder
19. februar 2001 - 21:28 #19
Tak for forslagene. Jeg har prøvet de forskellige ting, men der var ingen forskel. Derfor har jeg valgt at indlevere computeren til en fagmand. Det er godt nok dyrt, men jeg håber han ved hvad han gør. Jeg har aftalt en pris, så jeg ved hvad det kommer til at koste. Han snakkede noget om 40 pols IDE kabler til forskel for 80 pols, og at CD-Drev og brænder skal være sekundære med 40 pols og harddisken skal være primær med 80 pols. Det var noget nyt for mig, men jeg ved ikke om det var det der var galt.

I må undskylde, at jeg ikke har beskrevet konfigurationen godt nok, men jeg ved kun at der er onboard grafik- og lydkort. Jeg er ikke så meget inde i det.

Jeg skal vel acceptere et svar for at få spørgsmålet væk fra åbne spørgsmål ???

Jeg kan måske skrive hvad der var i vejen, eller må man ikke svare sig selv. - Hvad skal jeg ellers gøre ?
Avatar billede teknik Juniormester
19. februar 2001 - 23:45 #20
..bare læg et svar selv.
Så kan du fordele points efter behag, og beholde det antal points du selv finder rimeligt.

Avatar billede johnpeglau Nybegynder
23. marts 2001 - 12:58 #21
Bundkortet, harddisken og rammen er blevet skiftet og nu virjer alt som det skal
Avatar billede teknik Juniormester
23. marts 2001 - 18:12 #22
...ååh var det \"Ikke andet\" ;-))