Avatar billede k_la Nybegynder
17. februar 2001 - 17:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mustek 6000 P scanner - drivere til win2K

Jeg har opgraderet en PC til Win 2000 prof og på PC\'en skal der installeres en Mustek 6000 P scaner (installations CD\'en er beregnet til 95/98/NT) -henter derfor ny driver ved www.mustek-driver.de - her er der en version til win 2000,
men når kontrol programmer til \"cover watch\" er aktivt vil scanner programmet ikke starte, man får blot beskeden \"Load Fail\",
lukkes programmet, kan scanneren startes og kører godt nok igennem 1 scan - stopper og gemmer scaningen, herefter kommer \"scan vinduet\" igen og det forsvinder ikke igen, kan ikke lukkes på nogen måde, andet end ved at genstarte PC\'en og der kan ikke scannes mere.
Er der nogen der kender problemet - evt en løsning.
(alle forslag om bios opdateringer, og nt/win95 drivere kan i godt glemme - det har jeg prøvet - og jeg har prøvet på mere end 2 PC\'er)
Avatar billede wismann Nybegynder
17. februar 2001 - 17:30 #1
Uninstallere al software til din scanner og installer så win2k driverne.
Håber at det hjælper.

*Wismann*
Avatar billede k_la Nybegynder
17. februar 2001 - 17:36 #2
Det er prøvet flere gange - ellers var spørgsmålet ikke blevet oprettet.
Avatar billede k_la Nybegynder
17. februar 2001 - 20:35 #3
Her er \"HOW TO DO\" - så vidt jeg kan finde ud af (jeg fandt lidt info ude på nettet)

1) Login som Administrator.
2) Installer softwaren fra distributions CD\'en som normalt.
3) Undlad at genstarte PC\'en når installtionen er afsluttet.
4) Afslut scanner watch programmet
5) Slet eller omdøb biblioteket \\winnt\\twain_32\\a4s2_32
6) Installer win2000 drivere fra programmet 63epw2k.exe (findes på www.mustek-driver.de)
7) Genstart PC\'en

så er det indtil videre lykkedes at scanne et billede, men jeg ved ikke om alt virker som det skal - jeg lader derfor spørgsmålet stå åbent og pointene bliver - det kan jo være der er andre som har nogle nyttige tips/henvisninger
Avatar billede k_la Nybegynder
03. marts 2001 - 12:57 #4
Fortsættelse

8) Gå ind i Iphoto programmet og deffiner en path til C:\\winnt\\temp
9) Fjern watchprogrammet fra startfolderen (watchprogrammet må ikke være startet - så virker scannerprogrammet ikke)

Er der nogen som har yderlige bemærkninger (og som gern vil have pointene? - så er den med at være hurtig)
Avatar billede k_la Nybegynder
27. januar 2002 - 11:42 #5
lukker sp ingen andre har savret