Avatar billede mm304 Nybegynder
05. juni 2004 - 21:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Longhorn

Hej eksperter...

Jeg vil gerne vide, hvad der er specielt ved Longhorn og hvornår det udkommer..
Avatar billede riversen Nybegynder
05. juni 2004 - 21:26 #1
understøttelse af nyt filsystem, skulle da vist være specielt :-). Ultimo 2005 mener jeg at have læst.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2004 - 21:27 #2
Det specielle ved Windows (Codename: Longhorn) må siges at være implementeringen af et nyt fil-system (WinFS), Et 3D-accelereret desktop-miljø en større integration med internettet, samt større brug af XML....

Det er i hvert fald lige hvad jeg sådan kan huske uden at Google en smule. Jeg mener dog ikke at specifikationerne er fastlagt endnu, så der kan blive tilføjet en masse spændende ting :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. juni 2004 - 21:28 #3
"desktop-miljø en større integration med internettet".. hvis jeg kender microsoft, er det en kæmpe sikkerhedsrisiko.. bare vent og se :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2004 - 21:28 #4
Her er et link til et Windows "Longhorn" Alpha preview:

http://www.winsupersite.com/reviews/longhorn_alpha.asp
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2004 - 21:30 #5
jow, det bliver da i hvert fald en udfordring for dem... det er dog alligvel spændende at se hvad de har at byde på.

Det sørgede jo også for "større integration med internettet" da Windows XP blev lanceret, men det er jo ligefrem ikke nogen katastrofe i dag (selvom de har fundet *host* et par *host* fejl og sikkerhedsricisi).
Avatar billede mm304 Nybegynder
05. juni 2004 - 21:46 #6
Ved man så ikke hvornår det udkommer..?? Og tror I det er værd at vente på?
Avatar billede cp1 Nybegynder
05. juni 2004 - 23:22 #7
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
12. juli 2004 - 01:00 #8
Det er en alpha version i omløb, har jeg hørt.
den virker yde mærket, har jeg bemærket..
Er utorlig spænt på hvad mandrake siger til at skifte fil system.. lol..
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
12. juli 2004 - 21:44 #9