Avatar billede bue_m Nybegynder
05. juni 2004 - 16:23 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

boot af XP

Hjælp
Jeg kan ikke boote min winXP. Den siger, at der mangler NTLDR.
Der er sket efter jeg slettede nogle systemfiler(ups) som lå på partionen til win98. Men nogle af dem tilhørte åbenbart XP. Jeg har installeret win98 igen, men jeg vil meget gerne have gang i min xp-installation igen.
Jeg har mulighed for ændre i filerne på ntfs drevene ved hjælp af linux, men hvad kan jeg helt gøre. eller er der mulighed for at lave en rescue disk, som jeg kan starte mit xp op med.
Jeg har en anden computer med XP, der kører.
Avatar billede kenp Novice
05. juni 2004 - 16:24 #1
Avatar billede oskar Nybegynder
05. juni 2004 - 16:28 #2
Du skal bare have ntldr og ntdetect.com fra en XP tilbage til c:
Avatar billede cp1 Nybegynder
05. juni 2004 - 17:03 #3
NTLDR or NTDETECT.COM Not Found

Added 2/9/03

If you get an error that NTLDR is not found during bootup,

If you have FAT32 partitions, it is much simpler than with NTFS.
Just boot with a Win98 floppy and copy the NTLDR or NTDETECT.COM files
from the i386 directory to the root of the C:\ drive.

For NTFS:
Insert and boot from your WindowsXP CD.
At the first R=Repair option, press the R key
Press the number that corresponds to the correct location for the installation of Windows you want to repair.
Typically this will be #1
Enter in the administrator password when requested
Enter in the following commands (X: is replaced by the actual drive letter that is assigned to the CD ROM drive.
COPY X:\i386\NTLDR C\:
COPY X:\i386\NTDETECT.COM C:\
Take out the CD ROM and type exit
Avatar billede bue_m Nybegynder
07. juni 2004 - 00:51 #4
cp1 >> lav et svar så 150 point
Oskar >> du får så 50 point

Hold fast jeg har været meget besvær igennem.
Men tak for hjælpen :-)
Avatar billede cp1 Nybegynder
07. juni 2004 - 04:12 #5
godt du ku bruge det og fik løst problemet ;)
Avatar billede cp1 Nybegynder
07. juni 2004 - 16:34 #6
tak for point ;)