Avatar billede jdaugaard Nybegynder
17. februar 2001 - 16:40 Der er 45 kommentarer og
2 løsninger

Win 95/98 emulering

Jeg har et program (pcdj) jeg gerne vil have installeret, men når jeg prøver at installere skriver den \"This version of PCDJ is for windows 95/98 only\"
Derfor vil jeg spørge om man på en eller anden måde kan snyde programmet til at tro at det er win 95/98 så jeg kan køre programmet. Det er et ganske lille program så det skulle ikke være noget problem.
Avatar billede nitro_xx Nybegynder
17. februar 2001 - 16:43 #1
Prøv at installere det i DOS MODE!!! Det plejer gerne at hjælpe!!!!!!!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
17. februar 2001 - 16:44 #2
Hvordan det? I dos mode?
Avatar billede nitro_xx Nybegynder
17. februar 2001 - 16:44 #3
Genstart computeren i dos!
skriv cd..
skriv navnet på installations filen, og tryk enter så gør den det selv!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
17. februar 2001 - 16:45 #4
Hvordan skal jeg genstarte Windows 2000 i dos?!?
Avatar billede nitro_xx Nybegynder
17. februar 2001 - 16:45 #5
Men det kan jo godt være der er MERE end bare programfilen som vil have win 95/98. Så kan det ikk lade sig gøre!
Avatar billede nitro_xx Nybegynder
17. februar 2001 - 16:46 #6
Du kan f.eks skrive: shift+F5 under opstart
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
17. februar 2001 - 16:47 #7
Nå, ok! Det vidste jeg ikke engang at man kunne..... andre forslag?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. februar 2001 - 16:48 #8
nitro xx>>hvis du havde haft installeret Win2k ville du vide at DOS ikke eksisterer der! Du har allerhøjst en DOS-prompt du kan åbne fra windows!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
17. februar 2001 - 16:48 #9
Nå, så var det ikke mig der var dum :-)
Avatar billede snowball Novice
17. februar 2001 - 16:49 #10
Hvilket program er det helt præcist ???

Hvis det er PCDJ Media Player, så kan du jo bare hente en ny udgave eller opdatere din eksisterende på http://www.1stconnect.com/1c_mem/mediaplayer.asp !

Hvis det derimod er PCDJ MixMaster eller Digital SL 1X00 så er det nok ikke ret mget andet og gøre end og vente på en udgave der understøtter Win2k !

Snowball
Avatar billede nitro_xx Nybegynder
17. februar 2001 - 16:49 #11
Du kan altid bruge biosen til at starte i dos!!!
Alle programmer af windwos er baseret på DOS, og så kan du også komme ud i den fulde dos promt!
Avatar billede nitro_xx Nybegynder
17. februar 2001 - 16:51 #12
I skal ihvertfald ikke bilde mig ind der ikke er en bios!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. februar 2001 - 16:52 #13
nitro xx>>read my words: DOS eksisterer IKKE i et NT-baseret miljø! Hvad hulen har BIOS nu med DOS at gøre???
Og nej, alle programmer til windows er bestemt ikke baseret på DOS! Velkommen til det 21. århundrede! :)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
17. februar 2001 - 16:52 #14
Det er pcdj Digital SL 1200... Øv, det ser eller spændende ud!

til nitro xx> Bios til at starte dos??? Jeg er ikke med! Bruger selv win2k eller hvad?
Avatar billede nitro_xx Nybegynder
17. februar 2001 - 16:53 #15
Ja. Jeg har Win 2000 på min comp nu.
Avatar billede nitro_xx Nybegynder
17. februar 2001 - 16:54 #16
og JO det er de. Om ikke andet, så er selve bios systemet baseret på DOS
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. februar 2001 - 16:55 #17
nitro>>beklager at måtte skuffe dig men du aner ikke hvad du taler om!
Avatar billede nitro_xx Nybegynder
17. februar 2001 - 16:56 #18
Tjae, det er jo påstand mod påstand. Men hvis du kan hjælpe ham \"med dine metoder\" så, good luck!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. februar 2001 - 17:00 #19
jeg har ikke givet ham nogen løsning på hans problem, blot påpeget overfor dig at dos ikke eksisterer som bootable miljø under Win2k da det er en del af sikkerheden i en NT-kerne!
Avatar billede nitro_xx Nybegynder
17. februar 2001 - 17:06 #20
Vil du også bilde mig ind at bios er slettet
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
17. februar 2001 - 17:10 #21
Hvad fanden snakker du om? Hvad har bios med dos at gøre??
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. februar 2001 - 17:11 #22
nej da, har jeg skam heller aldrig påstået! jeg skrev at BIOS ikke har noget med dos at gøre! man kan ihvertfald ikke sætte bios op til at man skal boote i DOS!
Avatar billede nitro_xx Nybegynder
17. februar 2001 - 17:16 #23
HVAD ER BIOS BASERET PÅ?????????????? FORTÆL MIG DET
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
17. februar 2001 - 17:19 #24
Hvad den er baseret på? Bios ser en lille chip der sammen med chipsettet styrer alle dele i din computer.. BIOS = Basic Input Output System!
Avatar billede hotpop Novice
17. februar 2001 - 17:20 #25
bios er baseret på hardware- bundkort - grafikkort- m.m. Når du går ind i bios er det jo ikke dos du starter op vel???!!!
Avatar billede hotpop Novice
17. februar 2001 - 17:21 #26
jdaugaard> præcis! Hvorfor skrev jeg det så ikke ? (doh, til mig selv)
Avatar billede hotpop Novice
17. februar 2001 - 17:22 #27
nitro xx>den bios ingen dos ja sågar heller ikke nogen pc!
Avatar billede hotpop Novice
17. februar 2001 - 17:26 #28
den = uden (sorry - staveplade???)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
17. februar 2001 - 17:31 #29
Skal du ikke kommentere det nitro_xx? Jeg vil da gerne høre hvad du mener at bios er baseret på!
Avatar billede nitro_xx Nybegynder
17. februar 2001 - 17:50 #30
Jeg morer mig ikke med at snakke med barnerøve.
Men jeg kan da sige såmeget, at 1: Bios er en chip JA
2: Bios CHIPPEN indeholder DOS, som den SLEV BESTYRER. I kan tro på det eller ej.
Jeg er færdigh her!!!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. februar 2001 - 17:54 #31
ja totalt færdig og latterliggjort af dig selv! en BIOS\'s software består af maskinkode! ikke dos!
Avatar billede nitro_xx Nybegynder
17. februar 2001 - 18:11 #32
Ja Ja fint, klart ok!
:o(
Avatar billede nitro_xx Nybegynder
17. februar 2001 - 18:12 #33
Det er synd at et spørgsmål som dette skal ødelægges af en ligegyldig diskusion!!!
Avatar billede mlj Nybegynder
17. februar 2001 - 18:20 #34
På win 2K cd´en er der i mappen support et program, der hedder Apcompat.exe . Med det kan man bestemme, hvordan Win 2K skal svare, når et program spørger, hvilket styresystem pc´en har.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
17. februar 2001 - 18:20 #35
DOS = Disc Operating System... Dos er også en slags styresystem. Det er bare ikke grafisk baseret ligesom Windows. Jeg tror jeg lukker spørgsmålet nu, det ser alligevel ikke ud til at jeg kan få det program til at virke! Nitro_xx, vi har altså ret!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
17. februar 2001 - 18:21 #36
Så venter jeg lige 2 sec.. jeg vender tilbage om lidt!
Avatar billede mlj Nybegynder
17. februar 2001 - 18:25 #37
jdaugaard > Fuldstændig korrekt, der er ikke dos i BIOS!!!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
17. februar 2001 - 18:26 #38
Jeg prøvede og det virkede ikke! Men mlj får 10 point for indsatsen. Han var den der var tættest. Resten beholder jeg selv :-)
Avatar billede hotpop Novice
17. februar 2001 - 21:53 #39
mlj skal da have alle pointene, da hans svar jo er korrekt!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
17. februar 2001 - 21:57 #40
Ja, men det løste jo ikke mit problem...
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. februar 2001 - 11:01 #41
nitro_xx > Som der er blevet sagt et par gange: BIOS har intet med DOS afgøre - de snakker blot sammen. Når man har installeret Linux, er det Linux og BIOS som taler sammen. Når man har installeret Windows 2000, er det Windows 2000 og BIOS som taler sammen.

Indse det nu bare - du har læst noget som ikke er rigtigt, eller har misforstået noget! Hvorlænge har du været med i computer verden? Hvis du har været her siden at man brugte DOS med Windows 3.1, ville du vide at DOS ikke er noget som sidder i BIOS, men at DOS er et operativ system, lige som Windows 95, 98, NT og 2000 - det er blot tekstbaseret - Lige som Linux!
Avatar billede nitro_xx Nybegynder
18. februar 2001 - 11:11 #42
jaja fint
Avatar billede delphidaner Nybegynder
18. februar 2001 - 11:19 #43
Jeps, goulduck & co. har ret. Operativsystemet kommunikerer med BIOS for at udføre de helt basale ting som skærm- og hardwarehåndtering.

BIOS består at maskinkode, som CPU\'en forstår. DOS og alle andre styresystemer som Linux og Windows består i bund og grund også af den samme maskinkode, som lader systemet eksekvere på computeren (nogle OS\'er har dog deres egen \'pseudo-maskinkode\', men i princippet er det korrekt).

DOS er faktisk ikke andet end et system, som kan håndtere filer og mapper på medier, som disketter og harddiske, og den kan indlæse filer, som kun indholder ægte maskinkode (som f.eks. COM-filer), som kan eksekveres af CPU\'en.

BIOS\'en er en slags brugerflade til operativsystemet, men har ikke noget særligt at gøre med DOS.
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. februar 2001 - 11:27 #44
nitro_xx> Er du med på at BIOS og DOS ikke har noget med hinnanden at gøre.... ?
Avatar billede hotpop Novice
18. februar 2001 - 11:28 #45
det tror jeg ikke han har fattet endnu...
Avatar billede nitro_xx Nybegynder
18. februar 2001 - 14:07 #46
Hold da kæft det er syndt at et spørgsmål hurtigt bliver vendt til en hadeklub.. Det er for meget.!!!!!!!

NITRO UD!!!!!!!!!!!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. februar 2001 - 23:16 #47
For min side var det ikke ment som at hade dig ... Jeg blev bare lidt i tvivl om du mente at du havde forstået eller hvad, da du skrev \"Ja Ja fint, klart ok!\".

Jeg skal i hvert falde kaldes lidt mere end en \"barnerøv\" før jeg laver mig en hadeklub :-)