Avatar billede berg Nybegynder
17. februar 2001 - 16:38 Der er 34 kommentarer og
2 løsninger

? til PHP udviklere

Hvilket prog. bruger i til at oprette, åbne og gemme php/3 dokumenter?

.:Berg:.
Avatar billede iss Novice
17. februar 2001 - 16:40 #1
HomeSite.... findes der andet? :)))
Avatar billede simit Nybegynder
17. februar 2001 - 16:42 #2
EditPlus
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. februar 2001 - 16:42 #3
Homesite 4.5.2
Avatar billede simit Nybegynder
17. februar 2001 - 16:43 #4
du kan downloade det her http://www.editplus.com/ftp/ep2setup.exe hvis du vil have det
Avatar billede berg Nybegynder
17. februar 2001 - 16:46 #5
OK, tak til jer alle! :)

Jeg havde nemlig både problemer med Notepad, FP og Coffecup...

.:Berg:.
Avatar billede lauer Nybegynder
17. februar 2001 - 16:47 #6
Hvad... man kan bare sætte i programmerne at de skal kunne åbne dem.
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. februar 2001 - 16:47 #7
notepad er også glimragende, men jeg savner flere samtidige åbne filer samt avanceret search/replace i mange filer
Avatar billede berg Nybegynder
17. februar 2001 - 16:50 #8
Machomann->
FP, ville overho\'et ikke åbne de Php3 docs jeg selv havde skrevet i FP...(?)

Og i Notesblok ville den ikke gemme det som Php3, jeg ved ikke om det er fordi jeg kører win95 uden php og apache, jeg upper og tester.

.:Berg:.
Avatar billede aneez Nybegynder
17. februar 2001 - 16:50 #9
UltraEdit www.ultraedit.com
Avatar billede berg Nybegynder
17. februar 2001 - 16:51 #10
stryg \",\" efter det første \"FP\"
Avatar billede lauer Nybegynder
17. februar 2001 - 17:00 #11
FP er også skod.
Notepad kan godt gemme *.php filer
Avatar billede mjl Nybegynder
17. februar 2001 - 18:21 #12
Notepad er ret fedt (læs hurtigt) - men homesite er selvfølgelig et ret godt valg!!
Avatar billede lauer Nybegynder
17. februar 2001 - 18:26 #13
Jep... jeg bruger selv Homesite
Avatar billede bacce Nybegynder
17. februar 2001 - 19:23 #14
hmm du skal jo oxo huske at sætte windows til at vise fil endelserne ellers vil notepad kalde filen for navn.php3.txt men har du sat det til i win vil den blive kaldt navn.php3 og ikke andet

Bacce
Avatar billede simit Nybegynder
17. februar 2001 - 19:30 #15
hvis du bruger notepad og vil gemme som en php3-fil skal du jo bare skrive \"navn.php3\"
Avatar billede bacce Nybegynder
17. februar 2001 - 19:32 #16
ja men hvis ik win er sat op til fek.s at vise endelserne på filerne som fek.s navn.exe så vil notepad lave navn.php3 til navn.php3.txt det gjorde den da i hvertfaldet på min win 98 men da jeg fik det rettet i win så har der da ik været nogle probs

Bacce
Avatar billede jd Nybegynder
17. februar 2001 - 22:31 #17
UltraEdit styrer :)
Avatar billede lauer Nybegynder
17. februar 2001 - 22:37 #18
NOT !!!
Avatar billede jd Nybegynder
17. februar 2001 - 22:38 #19
Jow sq!! Begrund din kritik...
Avatar billede lauer Nybegynder
17. februar 2001 - 22:46 #20
Hmm, nu har jeg aldrig brugt UltraEdit så meget.
Men jeg ved en ting og det er at HomeSite styrer.

De fleste programmører jeg kender bruger det !!!

Hvorfor skulle UltraEdit værer godt ???
Avatar billede simit Nybegynder
17. februar 2001 - 22:50 #21
hvorfor er alle så konservative
Avatar billede simit Nybegynder
17. februar 2001 - 22:51 #22
machomann --> er du sikker på at HomeSite styrer, og hvorfor gør det det, fordi du kan skrive i det lige´som man kan i alle de andre programmer?
Avatar billede jd Nybegynder
17. februar 2001 - 22:53 #23
Hmm... det må være lidt svært at bedømme et program, hvis du næsten ikke har brugt det.

Det kan godt være at der er mange der bruger Homesite, men der er sq også mange der bruger både UltraEdit!

Det fede ved UltraEdit er de mega mange features. Udover det basale som synaxfarvning osv. er der mange Serach/Replace funktioner, mulighed for at definere størrelsen på et [TAB], skifte [SPACE] ud med [Tab] og omvendt, osv. osv. osv.
Mange bække små...

Jeg har godt nok aldrig prøvet Homesite, men har heller ikke kommenteret programmet.
Avatar billede lauer Nybegynder
17. februar 2001 - 22:57 #24
Homesite kender alle koder og farver dem på forskellige måder.
Det er dejligt hvis du i en PHP eller MYSQL sætning laver en tastefejl (*S*) vil du kunne se det med det samme.
Der er også en del genvejstaster hvis man ikke er så god til html, asp, jsp eller noget helt andet.
Avatar billede lauer Nybegynder
17. februar 2001 - 22:58 #25
Alt hvad du skrev har homesite også Jonas.
Avatar billede lauer Nybegynder
17. februar 2001 - 23:00 #26
Det jeg bruger mest er at man kan gemme direkte på serveren, uden at have en andet program til at oploade det med.
Jeg ved godt at det også findes i UltraEdit, men ved homesite er det med i windows på du kan åbne ens FTPserver lige som en alm. mappe.
Avatar billede jd Nybegynder
17. februar 2001 - 23:01 #27
machomann->
til første kommentar: Skrev jeg ikke at UE også have syntaxfarvning!?
til anden: Okay, men hvis den styrer må den jo også ha\' noget UE ikke har?

Jeg tror nu valg af editor er et spørgsmål om smag og behag. Hverken UE eller Homesite \"styrer\"... min første kommentar var ment med et smil på læben, derfor denne \":)\".
Avatar billede jd Nybegynder
17. februar 2001 - 23:03 #28
Ang. FTP, så kan jeg ikke se det smarte i det!
Det går måske lidt hurtigere, men på den måde du gør det har du jo kun een kopi af dit arbejde, og det er på serveren. Ja, dit webhotel tager sikkert backup, men vel ikke en gang i minuttet!?
Avatar billede lauer Nybegynder
17. februar 2001 - 23:08 #29
Jd - > Måske... men jeg kender et program som hedder sliceEdit. Det skulle værer 10x så god som UE og HS. Den kan alt... har jeg fået at vide.
Men jeg holder mig til Hs lige meget hvad *S*

Det med backup så tager jeg en hver dag. Og det skulle være nok.
Avatar billede simit Nybegynder
17. februar 2001 - 23:09 #30
efter hvad jeg kan se kan de to programmer og det jeg bruger (EditPlus) fuldstændig det samme, så skal vi ikke bare sige at programmøre er konservative når det gælder programmer og programmerings sprog
Avatar billede jd Nybegynder
17. februar 2001 - 23:10 #31
sliceEdit? -Har aldrig hørt om det... er nok bare et rygte.

Ang. backup en gang om dagen, så ville jeg nødig sidde og knokle en hel dag, hvorefter serveren fuckede op, og arbejdet var spildt.
Avatar billede lauer Nybegynder
17. februar 2001 - 23:11 #32
Ja.. lad os det. *S*
Avatar billede jd Nybegynder
17. februar 2001 - 23:12 #33
...som jeg skrev længere oppe \"smag og behag\"...
Avatar billede lauer Nybegynder
17. februar 2001 - 23:13 #34
hmm... hvis din server går ned, vil jeg holde mig langt væk fra den... en server skal altid være online. Og serveren skal også selv have noget Backop.
Avatar billede jd Nybegynder
17. februar 2001 - 23:15 #35
Alle servere går ned... men nej, ikke ofte!
Jeg bruger azero.dk (stabile, og daglig backup)
Avatar billede lauer Nybegynder
17. februar 2001 - 23:35 #36
Jep... jeg har også Azero.dk
Men Jepponet.dk er vist også gode.