Avatar billede hejoggoddag Nybegynder
05. juni 2004 - 11:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netværk med Windows 95?

Jeg har to pc'er, en der kører med Windows Xp og en med Windows 95. Jeg købte så en switch da jeg gerne ville have at den med 95 skulle kunne køre på nettet også. Jeg installerede mit netkort, og det virker fint, men jeg kan ikke lave en internetforbindelse. Og når jeg trykker på Internet Explorer, så åbner den en browser, men så kommer der en lille box frem hvor der står at den ikke kan åbne siden.
Avatar billede dan_n Nybegynder
05. juni 2004 - 12:15 #1
Har du adsl eller modem ??
Avatar billede dan_n Nybegynder
05. juni 2004 - 12:16 #2
Har du givet dine maskiner en fast IP
Avatar billede hejoggoddag Nybegynder
05. juni 2004 - 19:33 #3
undskyld jeg først svarer nu. Men har ikke været hjemme. Det er med ADSL, og har ikke givet fast IP, og ved ikke hvordan man gør det.
Avatar billede dan_n Nybegynder
05. juni 2004 - 22:01 #4
Har windows 95 maskinen, bæert på nettet før ??=
Evt noget tidligere opsætning ??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juni 2004 - 17:55 #5
Har du en router på din adsl forbindelse ?
Får 95-maskinen en ipaddresse ? (kan ses ved at køre programmet winipcfg i start|kør)
Avatar billede hejoggoddag Nybegynder
13. august 2004 - 18:11 #6
har selv løst problemet. Mig der havde dummet mig
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2004 - 18:44 #7
Hvordan løste du det ?.
Det gør ikke noget du har dummet dig, men vi vil gerne vide hvad løsningen (og problemet) var. *s*