Avatar billede cyber_k Nybegynder
17. februar 2001 - 16:19 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Musen driller i ME

Som en del andre har jeg fået problemer med min mus efter at have installeret Windows ME.
Når man flytter hurtigt på musen hopper den baglæns!?!
Nogen ideer til hvordan det kan afhjælpes?
Avatar billede smiske Nybegynder
17. februar 2001 - 16:22 #1
  Jeg havde samme problem, den eneste løsning jeg fandt på problemet var at sætte musens acceleration og hastighed ned, nu kører min ude problemer, dog lidt langsommere end jeg kunne ønske, men den kører idet mindste :o)
Avatar billede cyber_k Nybegynder
17. februar 2001 - 16:32 #2
Det er også kun når jeg flytter markøren hurtigt at problemet opstår.........og det irriterer mig grænseløst.
Avatar billede makse Nybegynder
17. februar 2001 - 16:36 #3
Det er vist et generelt problem med nogle mus (Logitech) og windows ME.
Jeg har ikke stødt på nogen egentlig løsning, andet end at man opgraderer alle sine drivere.
Avatar billede smiske Nybegynder
17. februar 2001 - 16:40 #4
Har du prøvet at sætte hastigheden ned som jeg skrev???? Det virker på min og på 2 andre computere.
Inde i kontrolpanelet sætter du til at strate med accelerationen og hastigheden på musen ned, så sæt den op efterhånden til du finder ud af hvornår den gør det igen.
Avatar billede cyber_k Nybegynder
17. februar 2001 - 16:41 #5
Godt gættet. Det er en Logitech mus. Har chefen for Logitech råbt ukvemsord efter Bill Gates....
Jeg prøver videre...
Avatar billede cyber_k Nybegynder
17. februar 2001 - 16:45 #6
smiske>> Hvis jeg gør det er problemet jo ikke afhjulpet. Det eneste jeg får ud af det, er det samme som hvis jeg flytter musen langsomt. Og min markør skal helst bevæge sig med en fart, som ville gøre enhver F16 pilot grøn af misundelse.
Avatar billede makse Nybegynder
17. februar 2001 - 16:48 #7
Du kan jo prøve at gå ind på http://groups.google.com/ og søge efter \'logitech mouse problem windows me\'
Avatar billede smiske Nybegynder
17. februar 2001 - 16:49 #8
Det kan jeg sagtens forstå, men jeg har skrevet til Logitech (Sidder også med trådløs mus + keyboard fra Logitech) og de har ingen løsning på problemet.  Så min mus kører absolut heller ikke som jeg vil have den til, men skal den ikke \"hænge fast\" i skærmen når du flytter den hurtigt er det den eneste løsning jeg er kommet frem til (altså at sætte hastighed og/eller accelerationen ned). Hvis du finder ud af andre vil jeg gerne høre om det :o)
Avatar billede mrrghamselv Nybegynder
18. februar 2001 - 18:26 #9
geninstaller me oven i den gamle og unlad at brug de/ den driver som følger med musen men brug kun windows standart drivere. Det ved jeg har løst problemet før(:. Men dog lidt omstændigt):
Avatar billede keldolsen Nybegynder
19. februar 2001 - 19:19 #10
Hej
Jeg har et lignende spørgsmål lige ved siden af dit. Jeg har hørt at der er knaphed på resoueser i PS2 porten, Win.ME må åbentbart tildele denne port færre resourser end Win. 98.
En løsning som virkelig løser dette problem er et få fat i en mus som kan sættes i USB porten.
Avatar billede makse Nybegynder
19. februar 2001 - 19:26 #11
Den eneste løsning der er ind til videre, er at afinstallere logitech driverne, og installere windows\' egen PS2 standard musedriver.
Avatar billede cyber_k Nybegynder
19. februar 2001 - 20:10 #12
Jeg siger tak for interessen, men jeg kan stadig ikke få den til at virke. Jeg undlader indtil videre at lukke spørgsmålet, i håb om at der dukker en løsning op.
Jeg har sat min gamle mus i igen ( ikke ledningsfri ) og den fungerer problemfrit.
Skulle nogen falde over en god ide\' så takker jeg.
Lige nu befinder jeg mig mellem desperat og opgivende.
Avatar billede keldolsen Nybegynder
19. februar 2001 - 20:40 #13
Hej
Før du opgiver synes jeg lige du skulle prøve et låne en mus med stik for USB, den må godt hedde logitech, de nyeste trådløse mus fra logitech, kan også sættes i USB porten. Nu er musen bare blevet hurtigere end dig.
Avatar billede cyber_k Nybegynder
19. februar 2001 - 21:04 #14
Hurtigere end mig.....du drømmer :-)
Jeg prøver dit forslag, og hvadenten det virker eller ej så må du have tak.
Avatar billede redsaint Nybegynder
20. februar 2001 - 11:48 #15
Jeg er kommet lidt sent ind i debatten.. Desværre... Men jeg ser som den eneste løsning at acceptere det rø... OS, WinME som det er... Ligesom alle forgængere er der bugs, og dette er en af dem... Jeg har været ude for det samme, men min er en billig Dexxa mus, med logitechdriver, så problemet MÅ være at logitech har pruttet på Bill Gates\' morgenmad! ACCEPTER EN LANGSOMMERE MUS, eller få et andet OS, eller endnu bedre... En ny mus i USB-porten...
Avatar billede keldolsen Nybegynder
22. februar 2001 - 17:36 #16
Hej
Jeg har som sagt det samme problem som dig, men har fået løst problemet af en meget hjælpsom kollega ude på arbejde. Du skal slette din gamle musedriver og hente en nu hos Logitech som hedder 924b80 da-mus exe.
Den virker i alle hastigheder uden problemer. Kan du ikke finde den, sender jeg dig den gerne, blot du giver mig din Email adresse.
Avatar billede cyber_k Nybegynder
23. februar 2001 - 10:06 #17
keldolsen>> Jeg vil meget gerne om du vil maile den driver ( 924b80 da-mus exe ) til mig.
Du kan maile den til whyme@worldonline.dk.

Den eneste driver jeg kunne finde på Logitechs hjemmeside er 926b111en.exe, og den får jeg ingenting ud af.
På forhånd tak.........
Avatar billede keldolsen Nybegynder
25. februar 2001 - 10:31 #18
Musedriveren skulle nu være sendt til dig. Da denne version virker hos mig, burde den også virke hos dig.
Avatar billede cyber_k Nybegynder
25. februar 2001 - 17:27 #19
keldolsen>> tak for det. Det var pænt af dig. Jeg har lige prøvet, men jeg synes stadig ikke det virker. Jeg prøver et par gange mere....så kommer det nok.... :)
Avatar billede keldolsen Nybegynder
26. februar 2001 - 16:39 #20
Hej.
Erdu nu helt sikker på du har fjernet den gamle musedriver helt. Først skal du gå ind på Tilføj og fjern programmer for at fjerne \"Programmet\" for den gamle musedriver. Sluk / tænd maskinen og gå ind i enhedshåndtering under egenskaber for denne Computer, fjern også her driver for mus. Sluk / tænd maskinen igen, nu skulle musen køre med en driver som ligger i Windows. Installer den nye musedriver og prøv se om det ikke skulle hjælpe.
Avatar billede cyber_k Nybegynder
06. marts 2001 - 15:11 #21
Nu lukker jeg spørgsmålet. Jeg har ikke fået løst mit problem, men simpelthen valgt at fjerne Windows M(eget) E(lendigt). Tilbage til Win 98 SE. Det har jeg ikke haft problemer med......endnu.....

Jeg har fordelt pointene som jeg syntes var mest retfærdigt.
10 til smiske fordi han har ret i at den ingen løsning er.......
20 til keldolsen fordi han har prøvet meget ihærdigt.

Tak til alle.

/cyber_k
Avatar billede keldolsen Nybegynder
06. marts 2001 - 16:25 #22
Hej
Tak for points
Jeg er lidt ked af at du måtte tilbage til Windows 98. Skulle du engang fortryde, må det nok indebære at dit system nok behøver en mus i USB porten.