Avatar billede bumle22 Nybegynder
05. juni 2004 - 10:37 Der er 11 kommentarer

inge lyd

Efter at jeg har installeret Norman firewall og antivirus er det umuligt for mig at lytte til f.eks skyradio via pc. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg aktiverer computeren så jeg kan høre musik igen. Ps. jeg er IKKE ekspert i pc.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. juni 2004 - 10:40 #1
Prøv at åbne port 8080 i din firewall - Hvordan man gør i Norton aner jeg ikke.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. juni 2004 - 10:41 #2
Norman - Skulle det selvfølgelig være
Avatar billede bumle22 Nybegynder
05. juni 2004 - 10:48 #3
Desværre aner jeg heller ikke hvordan man gør men jeg har prøvet i windows media player og der havde det ingen virkning
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. juni 2004 - 10:50 #4
Har du et link til Norman´s side?
Avatar billede bumle22 Nybegynder
05. juni 2004 - 10:51 #5
Ja www.norman.com
Men engelsk er ikke min stærke side
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. juni 2004 - 10:53 #6
Man kan hente en dansk manual - Det gør jeg lige og ser om jeg kan finde noget.

http://www.norman.com/Download/User_Manuals/Norman_Personal_Firewall/en
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. juni 2004 - 10:53 #7
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. juni 2004 - 10:57 #8
Der står ikke andet end noget om "tjenester" og det må være der omkring at du skal tillade Windows Media Player at bruge port 8080.

Det er muligt at du selv skal ind og fjerne Media Player som program inde i firewallen (kan være du har sat det til aldrig at bruge internettet?)

Måske skal du i virkeligheden spørge i Netværk - Der får du nok bedst hjælp til at åbne porten.

/Nikolaj
Avatar billede bumle22 Nybegynder
05. juni 2004 - 11:01 #9
tak for hjælpen jeg undersøger videre.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. juni 2004 - 11:06 #10
Held og lykke :))
Avatar billede webgon Nybegynder
08. juli 2004 - 18:39 #11
Har selv haft problemer med streaming video/lyd på nettet men har bare hentet den nyeste version af Windows Media Player og så virkede det :)