Avatar billede chalde Seniormester
05. juni 2004 - 10:28 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Hvilken 250-300gb ekstern harddisk

Opretter et nyt spg, da der er gået en uge uden tilfredsstillende svar.

Står og skal til og have mig en ekstern harddisk til backup. Ser helst den er 250-300gb, så jeg ikke løber tør for plads med det samme.
Hvad vil du/i foreslå?

LaCie er ikke valget selvom den er billig (se http://www.eksperten.dk/spm/503067), men har haft kigget lidt på maxtor onetouch.
Nogle der har gode/dårlige erfaringer med maxtors eksterne serie?
Andre forslag til ca 2000kr +- 200kr. Begrund.
Ville det være bedre at investere i en seperat harddisk og box´og selv samle? Tænker her på kvalitet/levetid/chance for fejl samt garanti på de enkelte dele. (bulk vs retail garantilængde)
Så helst det var usb2+firewire.

Vender tilbage i aften eller imorgen.
Avatar billede jpvj Nybegynder
05. juni 2004 - 10:30 #1
Maxtors er helt i top. God funktionalitet og så er diskene fra Maxline serien, dvs. de er af højere kvalitet end "normale" IDE diske.

Se evt. specs for disse diske på www.maxtor.com (se bl.a. efter MTBF og husk at se på belastningen af disken samtidig)
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
05. juni 2004 - 10:57 #2
Hej Chalde

Jeg er selv den lykkelige ejer af et par Maxtor externe hardiske og min personlige favorit er  http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=41869
Der medfølger desuden backup software til overstående OneTouch.
den er hurtig og køre meget stabilt ..den tror jeg du vil blive meget tilfreds med.

Med venlig hilsen Exnatteravnen
Avatar billede jpvj Nybegynder
05. juni 2004 - 11:00 #3
ups ... jeg glemte lige at lægge et svar :-)
Avatar billede trixzion Nybegynder
06. juni 2004 - 00:20 #4
Ey..

Jeg har selv den gamle version af maxtors externe hdd: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=41869 Den var der problemer med stikket til strøm faldte hele tiden ud og man lige skulle sætte den fast igen. Så den var er ikke særlig stabil. Men en af mine venner har den disk som nævnt i øverste besked, og den er helt i top, ingen problemer med at strøm kablet falder ud eller at disken falder ud af windows.
Avatar billede chalde Seniormester
06. juni 2004 - 09:50 #5
Jamen det ser vist ud til at blive enten en 250gb eller 300gb one touch :-)
Tak for hjælpen folkens.

trixzion -> Smider du ikke også et svar.
Avatar billede garmien Nybegynder
07. juni 2004 - 16:26 #6
Maxtors er gode! Men, det kan faktisk bedre betale sig at købe 2*160GB da en 160GB koster ca. 1000 kr.!
Avatar billede chalde Seniormester
07. juni 2004 - 22:00 #7
Jeg kan nu kun finde dem til 1500kr, men ellers ville jeg nok have gjort det, da man så ikke mister 300gb ved en evt defekt :-)
Avatar billede garmien Nybegynder
08. juni 2004 - 07:23 #8
www.shg.dk under hardware under harddisk...!
Avatar billede chalde Seniormester
08. juni 2004 - 08:52 #9
Den koster 1459kr :-/
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=420278&kat=
Men hhv 759/819kr for intern, hvilket jeg ikke er interesseret i (endnu).
Avatar billede garmien Nybegynder
08. juni 2004 - 14:28 #10
Nååh, så ikk lige at den skulle være ekstern... ;o)
Avatar billede chalde Seniormester
09. juni 2004 - 13:54 #11
:-)

trixzion -> Mangler stadig et svar fra dig så vi ka få afsluttet her...