Avatar billede 1711lars Nybegynder
05. juni 2004 - 08:46 Der er 15 kommentarer

Den går i stå efter 5 - 10 minutter

Den går i stå efter 5 - 10 minutter, hvad kan det være, er det en software fejl eller en hardware fejl, den har lige fået nyt bundkort og det skulle være sat rigtigt op, den låser bare fuldstændig, hvorfor?
Avatar billede ird Praktikant
05. juni 2004 - 08:47 #1
Hejsa

Har du hentet alle updates til windows
Installeret chipset drivers
Tjekket for virus
tjekket for varme?
Avatar billede ird Praktikant
05. juni 2004 - 08:48 #2
Du må sådan set selvom det her, men du burde kikke lidt her:
Du har lukket en del af dem, men du har stadig en del uafsluttet spørgsmål, hvor folk venter på feedback fra dig. Flere af dem er fra 2003 :)
http://expfaq.1go.dk/?id=1#vejledning_til_nye_brugere
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Så er du godt igang med at blive en god bruger af forrummet.
På den måde slipper du for irettesættelser fra folk hvis du træder ved siden af :))

Husk at lukke dine gamle spørgsmål. Dette gør at du en aden gang har nemmere ved at få kvalificeret hjælp :)

Alt med gult og mørkegrønt venter på afslutning eller feedback.
Avatar billede 1711lars Nybegynder
05. juni 2004 - 08:49 #3
Åltså den bliver rimelig varm, jeg har ikke installertet de chipset drivers, jeg har ikke noget opdateret virus program.... men tror du at det er soft eller hardware problemer
Avatar billede ird Praktikant
05. juni 2004 - 08:49 #4
Tjek lige under enhedsorienteringen og noget er angivet med gult.
Tjek de ting jeg spørger om øverst og vend tilbage
Avatar billede ird Praktikant
05. juni 2004 - 08:51 #5
Tjek for spyware-->
http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Begge programmer hentes ned, installeres, opdateres og køres. Alt de finder skal slettes.

Onlinetjek for virus-->
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/default.asp?language=2&Country=63&Partner=1&Ref=PR-AS-107

Tøm offline indhold-->
funktioner>internetindstillinger>slet filer> ving af i slet alt offline indhold

VIGTIGT
Hent ALLE windows updates-->http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Test evt lige med en onlinescanner http://www.pandasoftware.com/activescan/

Ellers prøv at indsætte denne sti under start>kør

SFC /scannow og husk mellemrum mellem C og / og husk at have din xp cd i drevet mens.
Dette gendanner tabte systemfiler -->hvis du har xp.

Gør alt det jeg skriver her og vend tilbage. Er der noget du ikke helt ved hvordan man gør, så sig til så hjælper jeg dig :)

.

//Ird
Avatar billede ird Praktikant
05. juni 2004 - 08:53 #6
Temperaturen tjekker jeg altid selv i bios, da det er den mest sikre. Ellers kan du hnete dette http://www.lavalys.com/index.php?page=prod...iew=1&subpage=5

EVEREST Version 1.10 - Now Available

installere det>indunder PC og så sensor

Men gør som jeg skriver inden vi går videre
Avatar billede ird Praktikant
05. juni 2004 - 08:54 #7
Hvis du altså når det inden den fryser.

Kommentar: 1711lars
05/06-2004 08:49:34-->Du har ikke et updateret virus program :) Skræmmende!!
Avatar billede ird Praktikant
05. juni 2004 - 08:57 #8
Du skal have installeret de drivers der er med til dit bundkort!

Læs det jeg har skrevet og tjek alt det jeg beder dig om. Er der noget du skal have hjælp til siger du til. Når du har gjort som jeg siger er det nemmere at gå videre i fejlsøgningen
Avatar billede 1711lars Nybegynder
05. juni 2004 - 08:58 #9
Nu har jeg rydet op i de manglene besvarelse... Tak for påmindelsen, jeg havde helt glemt det
Avatar billede ird Praktikant
05. juni 2004 - 09:00 #10
No problemo :)
Avatar billede sukos Juniormester
05. juni 2004 - 09:09 #11
Og nu er det vel ikke fordi du IKKE har fået sat strøm til din cpu-køler?
Så bliver den jo varm, og bundkort i dag lukker jo ned, i stedet for at brænde cpu af.
Avatar billede 1711lars Nybegynder
05. juni 2004 - 09:44 #12
køleren er sat til, men jeg kan ikke se temp i bios'en
Avatar billede ird Praktikant
05. juni 2004 - 09:49 #13
Så leder du ikke ordenligt, men hent det program jeg linker til så.

Har gjort alt det andet slavisk??
Avatar billede 1711lars Nybegynder
05. juni 2004 - 10:16 #14
jeg er ved det, smutter nu, jeg skal på efterskole
Avatar billede ird Praktikant
05. juni 2004 - 10:49 #15
Beklager mig jeg hopper fra denne tråd. Jeg bliber gang på gang tilsvinet p.g.a. den hjælp jeg yder....

Tak brugeren der sviner mig til for dette jeg forsøger her

Held og lykke