Avatar billede mette_k Nybegynder
05. juni 2004 - 01:16 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

adapter ressource fejl

jeg har samlet en gammel IBM pc, med Win98se. Den virker ok- men ved opstart melder den fejl: POST , adapter ressource fejl ! jeg kan afslutte konfiguation og gå ind i Win.
Er der nogen som hved hvad det betyder. Med venlig hilden Mette
Avatar billede halifax Nybegynder
05. juni 2004 - 02:10 #1
Nej, ved ikke hvad det betyder ud fra den sparsomme info. Men, du kunne prøve at gå i Enhedshåndtering og se om der er gult tegn over noget derinde, og i givet fald hvad?
Højreklik Denne Computer, vælg Egenskaber og Enhedshåndtering.
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juni 2004 - 08:49 #2
http://www.lavalys.com/index.php?page=view&article=6
Du kan bruge everest til at lokalisere drivere
Avatar billede fromsej Praktikant
05. juni 2004 - 10:08 #3
POST tyder det ikke på at det er i BIOS fejlen ligger, eller har jeg ikke fået nok morgenkaffe?
Kom lige med noget mere info end bare IBM, der findes et utal af modeller.
Avatar billede mette_k Nybegynder
05. juni 2004 - 14:39 #4
jeg fik selv løst problemet i konfiguation. Jeg deler points - tak for jeres tid !
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juni 2004 - 14:57 #5
ok, du må gerne give feedback på løsningen...
Avatar billede halifax Nybegynder
05. juni 2004 - 15:21 #6
OK - og fejlen og løsningen var??
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juni 2004 - 09:45 #7
Jeg ville også gerne kende løsningen. :o)
Avatar billede mette_k Nybegynder
06. juni 2004 - 22:34 #8
I konfiguations funktioner kunne jeg se at der var en " trekant " som angav fejlen. Drev 3 var deaktiveret ( cd drev). Jeg aktiverede drevet og det løste problemet.
Med venlig hilsen Mette
Avatar billede halifax Nybegynder
07. juni 2004 - 00:44 #9
OK - Tak Mette, for oplysning om fejlen og løsningen.
Du skal lige have spørgsmålet lukket ved at akceptere svar. Som du skrev længere oppe "Jeg deler points".