Avatar billede aake Nybegynder
04. juni 2004 - 23:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

lyd i xp?

hvordan kan man booste sin lydstyrke i windows xp? kan man ikke få den til at spille højere end det man indstiller i kontrolpanel - lyd - osv?

Evt. ved at hente noget software?

Synes bare min lyd er blevet meget lavere...

På forhånd tak.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
04. juni 2004 - 23:34 #1
Du har vel ikke skiftet højttalere el. lign.? Ikke alle lydkort har indb. forstærker.
Avatar billede aake Nybegynder
04. juni 2004 - 23:38 #2
Nej. jeg bruger høretelefoner til sammenlignining... så jeg ikke får en forstærker som fejlkilde.

Nogle forslag?
Avatar billede titad Nybegynder
05. juni 2004 - 00:50 #3
måske dine høretelefoner der kræver mere signal end dit lydkort kan sende ud.. har selv haft samme problem, især med store hørebøffer...
Avatar billede aake Nybegynder
05. juni 2004 - 00:59 #4
det er de samme høre tlf jeg har brugt, og volumen er faldet. også samme lydkort der er brugt hele tiden...
Avatar billede cp1 Nybegynder
05. juni 2004 - 03:28 #5
et bud:
1.tjekke at det ikke er høretelefonen (kabler stik etc)
2.test med directx, i kør skriv, dxdiag
3.geninstalere din lyddriver,
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
05. juni 2004 - 03:30 #6
Køb "Typhoon" hørebøffer m/ mic - de styrer :O)

De har vibratorfunktion ved lave eller kraftige basfrekvenser (trinløst i øvrigt)

Men det kræver selvfølgelig een eller form forstærker efter lydkortet. det kunne alt fra en billig comp. højtaler (forstærkeren i den er kraftig nok) eller en gammel kasettebåndoptager m/ phones indgang.

ellers kan du købe en af en elektronikforhandler for  150 - 200 kr.
Avatar billede kristoff Nybegynder
14. juni 2004 - 19:10 #7
Jeg havde selv et problem med meget lav lyd i hørertelefoner, men jeg købte nyt bundkort (med et godt onboard lydkort) og pludselig kunne jeg spille meget højere, så du kunne prøve at købe et separart lydkort bare et billigt et til omkring 300 kr. der er også tit software med. jeg kan anbefale:
Creative Sound Blaster Live! Player 5.1

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=13638