Avatar billede phantom_x Nybegynder
04. juni 2004 - 21:55 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

DNS problemer med TopCom trådløs router

Jeg kan ikke få sat min nye Topcom WBR 611 Wireless router op til at køre med TDC's Pro@access ADSL. Når jeg kører Ipconfig får jeg disse informationer:

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
Windows IP-konfiguration

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Broadcom 54g MaxPerformance
802.11g
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-90-4B-53-B4-63
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 5. juni 2004 21:36:12
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 12. juni 2004 21:36:12

Som man kan se er DNS serveren sat til 192.168.1.1 hvilket er routerens ip.
Routeren skulle selv være i stand til at få informationerne fra TDC så derfor fatter jeg ikke at det ikke virker.

Jeg kan dog fint køre Lan mellem begge mine computere med den router.

Det virker med den normale router som man får med fra TDC.
Jeg kan ikke gå ind og se oplysningerne derfra da den er låst fra TDC's side og de ikke længere giver det kabel med så man kan køre telnet til den.
80 point til rigtigt svar.
Avatar billede phantom_x Nybegynder
04. juni 2004 - 21:57 #1
jeg ved godt at den står på 30 point.... kom til at klikke videre lidt for hurtigt ;)
jeg laver et nyt indlæg til sidst hvor de sidste 50 point bliver uddelt
Avatar billede kenp Novice
04. juni 2004 - 22:15 #2
hvilken form for pro@acess har du! for de fleste Erhvers forbindelser som bliver solg er med FAST ip som ikke bliver tildelt via DHCP.

Så du skal gå ind i din router og give den fast ip (efter de oplysninger du ahr fået fra TDC) eller naturligvis dynamisk, hvis det er det som bliver tildelt fra TDC. (hvis det er dynamisk så kan der gå op til 1 time inden du kommer på med den)

Men de oplsyninger du har fået via den ip-config ser rigtige ud! så er det bare nærmere at din router mangler oplysningerne for at komme på nettet
Avatar billede lap Nybegynder
04. juni 2004 - 23:09 #3
phantom_x - du har helt ret - der er forkert dns på wlan siden af din router - korrekt dns er:

193.162.153.164 og 194.239.134.83

Som du tilretter i routeren.
Avatar billede phantom_x Nybegynder
05. juni 2004 - 10:25 #4
okay vil lige prøve om det virker idag :)
Avatar billede kenp Novice
05. juni 2004 - 11:03 #5
lap -> hvis ens router fungere som DHCP så får man altå den adresse som han selv har fået via dhcp! (selv om man har tastet oplsyningerne ind i routeren! (det gør man ihvertfald på dlink, zyxel, belkin) der får man ikke direkte dnsserverne som tilhøre tdc.
Avatar billede lap Nybegynder
05. juni 2004 - 11:13 #6
muligt at jeg tager fejl (bruger selv linux som router), men det ligner umiddelbart et indtastningsproblem.

phantom_x> Det kunne være interessant at vide, om internettet virker (uden dns) - prøv at pinge 193.88.89.14 - det er www.tv2.dk - uden dns-opslag. Hvis det virker, så er forbindelsen på wan-siden ok.
Avatar billede phantom_x Nybegynder
05. juni 2004 - 11:36 #7
Gør det ikke.... intet svar overhovedet fra ping. synes bare det er underligt, for mine erfaringer (som ikke er mange) siger at man bare burde sætte den til og sætte det mest basiske op. og så skulle den selv klare resten.
Avatar billede kenp Novice
05. juni 2004 - 11:52 #8
har du været idnen og sætte din router op så den passer til din forbindelse! dynamisk eller fast!
Avatar billede phantom_x Nybegynder
05. juni 2004 - 13:11 #9
kenp-->ja jeg havde... jeg ringede ind til tdc support og efter ½ time fik jeg endelig fat i en. Og der fik jeg at vide at jeg skulle bruge en bestemt ip som gateway. Det var det eneste jeg manglede for at det virkede.

Jeg er lidt i tvivl om hvem skal have point... eller om der er nogen der skal have dem overhovedet?
Avatar billede kenp Novice
05. juni 2004 - 13:18 #10
Det var jo det jeg startede med at sige i går ;)
Avatar billede lap Nybegynder
05. juni 2004 - 17:03 #11
send dem til kenp :-)
Avatar billede phantom_x Nybegynder
05. juni 2004 - 20:41 #12
Kenp-->ja sorry :) kan jeg egentlig godt se. kom ind på : http://www.eksperten.dk/spm/506217 og få resten af dine point
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2004 - 20:43 #13
For nemheds skyld...

http://www.eksperten.dk/spm/506465 :)

phantom_x> det link kommer han ikke langt ved at trykke på ;)
Avatar billede phantom_x Nybegynder
05. juni 2004 - 20:52 #14
lol sorry... forkerte link. John Stigers er rigtig på den.