Avatar billede maagen Nybegynder
04. juni 2004 - 20:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Netværk konfiguration mangler

Nu håber jeg virkelig der er en derude der kan hjælpe...

Jeg sidder med en server af typen HP Proliant DL380 G3 med Windows Server 2003 Std edition. Jeg kører HP teaming på netkortet - eller gjorde skal jeg måske sige.

Jeg havde ikke adgang til at ændre i teamingen og havde ikke adgang til at ændre i Netværkskonfigurationen. Jeg prøvede at opdatere firmware, driver og software fra HP's side. Det hjalp ikke.

Jeg havde hele tiden netværksadgang - men kun med den konfiguration jeg hele tiden havde haft.

Så prøvede jeg at slette alle enhederne i enhedshåndteringen. Og så gik det galt. Jeg kunne ikke installere netkortene igen. Den sernetkortene men jeg kan ikke loade driveren. Jeg har dog fået dem installeret ved kopiering af nøgler fra en registreringsdatabase fra en anden identisk server. Men måske der stadig er noget der er forkert...

Men jeg kan ikke se mine netkort i netværks konfigurationen og kan som følge deraf heller ikke konfigurere dem. Det er en meget vigtig kunde server, så jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe.

Jeg tror problemet ligger i hp teaming software. Jeg kan bare ikke finde nogen installationsfiler til dette, såååå - måske det er lette point hvis der er nogen der har dette og det afhjælper problemet.

Ellers er jeg meget åben for forslag...

200 point til den der har løsningen!!!
Avatar billede the_email Nybegynder
04. juni 2004 - 21:09 #1
Avatar billede maagen Nybegynder
04. juni 2004 - 21:14 #2
Desværre - der har jeg været :(
Avatar billede the_email Nybegynder
04. juni 2004 - 21:17 #3
Okay, hvad med: http://whitepapers.zdnet.co.uk/0,39025945,60087010p-39000615q,00.htm
Avatar billede the_email Nybegynder
04. juni 2004 - 21:18 #4
Næ. Det var vidst bare til opsætning når der er installeret :(
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juni 2004 - 08:21 #6
Har du installeret Software -network
og driver - network fra linket?
Avatar billede maagen Nybegynder
05. juni 2004 - 10:04 #7
Ja jeg har installeret HP Software/ driver/ firmware - og i forskellige versioner.

Jeg får også den omtalte applet frem i kontrolpanelet, men når jeg åbner den får jeg fejlen:
"RaisePropertyUI Failed: 0x80070002" - og så sker der ikke mere...

Når jeg åbner almindelige netværkskonfiguration er instillingerne for mit netværk væk og jeg kan ikke slette konfigurationen eller lave en ny :(

Når jeg prøver at restore fra det eneste Backupbånd hvor det virker, så fejler det og så kan jeg slet ikke starte serveren og er så nødt til at lave en ny restore - men så er vi tilbage til udgangspunktet...
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juni 2004 - 10:17 #8
Jeg har ikke kunnet finde det teaming software seperat, men der stod i et link at det var på den medfølgende cdrom?
Det undrer mig meget at du ikke kan finde dine netværksindstillinger - og ikke installere driveren igen.
Jeg ville tro at du skulle repair din w2003 srv og så geninstallere dit hp software. eller loade et image fra den identisk server?
Avatar billede maagen Nybegynder
05. juni 2004 - 10:22 #9
Ja den mulighed er der jo altid... men det er jo det jeg helst vil undgå...
Avatar billede maagen Nybegynder
05. juni 2004 - 11:02 #10
Problem løst - beskrivelse kommer senere...
Avatar billede maagen Nybegynder
06. juni 2004 - 19:40 #11
Så lige en kort beskrivelse af løsningen:

Gennemgik registreringsdatabasen og sammenlignede med identisk server. I Load Balancing servicen var der entrys som så forkerte ud og jeg prøvede at rette til i forhold til den fungerende server - og det virkede. Hvordan de er blevet korrupte er et godt spørgsmål! Årsagen til at det ikke var det første sted jeg ville kigge, da jeg ikke kører load balancing men fault tolerant.