Avatar billede dominantafterdark Nybegynder
04. juni 2004 - 20:30 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

adgang til parallelporten

Hvordan kan jeg komme til at skrive til parallelporten fra delphi 6 personal i Windows XP ???
Avatar billede dkn Nybegynder
04. juni 2004 - 20:43 #1
hent driverlinx
http://www.driverlinx.com/ftp/unsupported/port95nt.exe

Og bruge dette interface til den
http://www.pacifier.com/~jgibbon/program_tip_1.htm

Så er det bare at skrive til port 378. Hvis du har problemer så spørg endelig.
Avatar billede dominantafterdark Nybegynder
04. juni 2004 - 21:13 #2
som beskrevet i mit spørgsmål, så ønsker jeg selve at skrive programmet...
Avatar billede dominantafterdark Nybegynder
04. juni 2004 - 21:17 #3
Og det skal virke i Windows XP...
Avatar billede dominantafterdark Nybegynder
04. juni 2004 - 23:44 #4
Jeg har hørt at Microsoft har spærret adgangen til parallelporten fra Windows ME, og opefter... hvad det tjener af formål aner jeg ikke :)

Efter sigende skal man implementere en dll, og derefter kode løs i delphi...

Jeg aner blot ikke hvordan man gør, og spørger jer derfor til råds...
Avatar billede dkn Nybegynder
05. juni 2004 - 00:46 #5
okay godtnok, det jeg viser er hvordan man kan bruge en af mange IO dll filer til at skrive til porten. Troede et øjeblik at du selv ville lave sådan en system dll til at skrive til porten da du siger du selv ønsker at skrive programmet.

Har du overhovedet set på de links jeg gav?
det er kun til hvordan du kan skrive til porte via DriverLINX dll filen.
Avatar billede dominantafterdark Nybegynder
05. juni 2004 - 09:30 #6
The following source code provides a Delphi interface to the driver (note - you may use this source under the DriverLINX license restrictions):

og hvor ligger dll'en ?
Avatar billede dominantafterdark Nybegynder
05. juni 2004 - 10:08 #7
Virker PortIO.exe i Windows XP ???

Jeg får en "DLPORTIO.SYS Device driver not loaded, Port I/O will have no effect" fejlmeddelse
Avatar billede dominantafterdark Nybegynder
08. juni 2004 - 18:46 #8
Det skal ydermere bruges kommercielt... så en guide til selv at lave dll'en er vel den eneste udvej ?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
16. juni 2004 - 16:31 #9
prøv at kig på brinck.dk efter br848 sættet, det har noget source til sådan noget parallelports snask :)
Avatar billede dominantafterdark Nybegynder
28. juni 2004 - 20:00 #10
Kan ikke finde det...
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. juni 2004 - 20:05 #11