Avatar billede zimes Nybegynder
04. juni 2004 - 20:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette ting på drev - ingen rettigheder

Jeg har et problem med mit D-drev. I roden af drevet kan jeg godt arbejde som normalt altså læse, skrive og slette. Men i alle undermapperne har jeg ingen rettigheder.

Der står under sikkerhed at "Alle" har ret til at læse og køre filer og ikke andet. Jeg kan heller ikke tilføje mig selv som rettighedsindehaver eller noget som helst. Der er heller ingen rettigheder arvet fra roden.

Hvad gør jeg for at få fuld kontrol over disken igen?
Jeg har selv prøvet at pille disken fra, genstarte uden disk og så sætte den i igen - uden resultat.

Det skal lige siges at der ingen problemer er med de andre harddiske...
Avatar billede buddy45 Juniormester
04. juni 2004 - 20:15 #1
I stifinder vælg Funktioner - Mappeindstillinger - Fanen Vis og fjern flueben udfor 'Brug enkel fildeling. Du vil nu kunne overtage ejerskabet af mapperne på D-drevet
Avatar billede zimes Nybegynder
04. juni 2004 - 20:29 #2
Ved ikke om jeg har udtrykt mig klart nok, men det er altså slået fra og jeg har ingen muligheder for at oprette nye rettigheder for undermapperne.
Avatar billede buddy45 Juniormester
04. juni 2004 - 20:44 #3
Kan du på fanen sikkerhed klikke på knappen Advanceret og derefter på fanen Ejer se hvem der ejer mappen?
Avatar billede zimes Nybegynder
04. juni 2004 - 20:47 #4
Jep, det gør administratorer og jeg selv. Kan jeg gøre noget med den "Erstat ejer af underbeholder og objekter"?
Avatar billede buddy45 Juniormester
04. juni 2004 - 20:52 #5
Hvis du ikke er den 'Nuværende ejer af dette element', så marker dit navn i vinduet og sæt flueben i Erstat ejer...
Avatar billede zimes Nybegynder
04. juni 2004 - 20:55 #6
Ja det ved jeg så ikke om jeg er for der står et motherfucker langt tal og det ved jeg ikke lige om det symboliserer mig?
Avatar billede buddy45 Juniormester
04. juni 2004 - 21:02 #7
Sådan 'et motherfucker langt tal' plejer at betyde at brugeren enten ikke længere har en konto eller ikke kan findes.
Avatar billede zimes Nybegynder
04. juni 2004 - 21:17 #8
Jep, nu har jeg overtage ejerskabet af mapperne, men det er stadig kun "Alle" der har nogle begrænsede rettigheder. Jeg kan dog tilføje nu, men kan man ikke gøre det for alle mapperne på én gang for det tager sgu tid at indskrive alle brugere og rettigheder for hver mappe...
Avatar billede buddy45 Juniormester
04. juni 2004 - 21:26 #9
Ikke sikker - Måske kan du gøre det samme for selve D-drevet (og ikke en mappe).
Avatar billede zimes Nybegynder
04. juni 2004 - 21:32 #10
Wtf? Det havde jeg prøvet 2 gange efter jeg overtog ejerskabet - uden held. Men det skulle åbenbart bare gøres 3 gange.

/me has ultimate control :)

Tak for hjælpen så. Havde nok fundet ud at det på et eller andet tidspunkt hvis jeg forsøgte mig længe nok, men det behøver jeg jo ikke nu :)

Drop et svar hvis du vil have nogle point (dem kan man jo altid bruge)
Avatar billede buddy45 Juniormester
04. juni 2004 - 21:34 #11
Jamen jeg takker *s*. Godt du fik hul på det!
Avatar billede zimes Nybegynder
04. juni 2004 - 21:47 #12
Jeps, så er jeg glad igen. (i hvert fald på dét område...)