Avatar billede zzup Nybegynder
04. juni 2004 - 19:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Åben / Luk programmer via FTP

Jeg sidder her, og vil til at lege lidt med FTP, Men det jeg søger er,  Så man kan Lukke, Åbne, Genstarte programmer via FTP, og hvilke programmer skla bruges til det? og kan det engentligt lade sig gøre ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. juni 2004 - 19:41 #1
saktens, men det er ikke særligt sikkert, og så afhænger det af den ftpd' du har fat i.
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. juni 2004 - 19:48 #2
jeg kender ikke nogen specifik ftpd som det kan gøres med, men jeg vil mene at det ikke er noget problem at få glftpd til at gå uden om den chroot den er i på linux/bsd
til windows ved jeg ikke. Og når jeg siger det ikke er særligt sikkert så er det fordi at password normalt bliver sendt som clear text.. så hvis det skal være en smule sikkert skal commands sendes krypteret over tls, og der skal gerne også være en ip restriktion på.
du kunne selvfølgelig programmere din egen.
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. juni 2004 - 19:49 #3
men jeg vil nu anbefale dig at bruge pcanywhere/telnet/ssh/den indbyggede fjernstyring i winxp pro m.m afhængigt af styresystem.
Avatar billede zzup Nybegynder
04. juni 2004 - 20:01 #4
simonvalter -> Sikkerheden er ligemeget.. Det er alligevel kun mig der skal bruge den.. Ville gerne prøve "den indbyggede fjernstyring i xp" men hvor ligger den ?
Avatar billede frosteyes Nybegynder
04. juni 2004 - 20:22 #5
Vil stærkt fraråde dig at bruge FTP til at styrer programmer. Det er den på ingen måde lavet til. Telnet er en gammel, men stabil service. Den er bygget med stabilitet i mente, men er uden sikkerhed, da passwordet bliver sent i klar tekst. Det samme med FTP.
Vil anbefale pcanyware, ssh eller NetOP, som tredje  parts software. Ellers den indbyggede fjernsupport der er Windows.
Hvad angår den indbyggede ”fjernbetjening” prøv at vælge hjælp og skriv fjernsupport :)
Avatar billede zzup Nybegynder
04. juni 2004 - 20:27 #6
Har fundet udaf det :) men.. det kniber lidt med at kunne logge ind som "Administartor" på serveren, der er sat op til Remote Control
Avatar billede frosteyes Nybegynder
04. juni 2004 - 20:42 #7
Avatar billede zzup Nybegynder
24. juni 2004 - 16:41 #8
Hvis i lige svarer, så kan i dele pointsne..
Avatar billede frosteyes Nybegynder
24. juni 2004 - 16:44 #9
Hep hey.. Så er der svar
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. juni 2004 - 16:45 #10
ok
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. juni 2004 - 16:45 #11
nå der kom jeg vist for sent :P
Avatar billede frosteyes Nybegynder
24. juni 2004 - 16:47 #12
Jeg laver da lige et spørgsmål til dig:) Så smider jeg lige 30 point til dig :)
Avatar billede frosteyes Nybegynder
24. juni 2004 - 16:51 #13