Avatar billede it-assistent Nybegynder
04. juni 2004 - 16:35 Der er 3 kommentarer

Tilføje data til felt ved brug af formular

Jeg har tre tabeller, der er joinet sammen i en forespørgelse. Jeg har oprettet en formular på der bruger denne.
Når jeg prøver at indtaste data i et felt der ikke er data i, i forvejen får jeg denne besked:
"En værdi kan ikke indtastes i et tomt felt på "en"-siden af en ydre joinforbindelse"

Er det ikke muligt at kunne indtaste data i sådant et felt, eller skal det laves på en anden måde?
04. juni 2004 - 16:43 #1
Man skal altid være varsom med at baserer formularer på flere tabeller, da man netop kan opleve dette.

Ofte har man kun én af tabellerne med for at få et enkelt felt (f.eks en By fra en postnr-tabel). I stedet kan man lave en komboboks på postnr-feltet, som laver opslaget til postnr-tabellen.

Men i dit tilfælde, lader det til, at du bruger Outer joins, hvilket gør det hele mere kompliceret. Er denne outer join nødvendig?
Avatar billede terry Ekspert
04. juni 2004 - 18:11 #2
Can we see your tables and relationships so we have a better chance of seing the problem. Also the  SQL would be nice
Avatar billede it-assistent Nybegynder
09. juni 2004 - 10:56 #3
Hej Det er ikke muligt for mig at sende db'en, da den indeholder fortrolige data. Jeg har prøvet at genskabe problemet i en test db, men det er ikke lykkedes mig, jeg vender tilbage senere.