Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
04. juni 2004 - 16:23 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

min computer er LANGSOM - virusser + en masse andre fejl?

HJÆLP SØGES...
min computer er gået helt død, efter andre har haft´pillet ved den, den er virus infektet, og desuden er den utrolig langsom, jeg har tidligere haft regisreret trojan horse samt worm/agobot - håber der sidder et par kloge hoveder der ude som jeg kan udfordre lidt her. hjælp idag giver 200 hurtige point + de løse ;o)
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
04. juni 2004 - 16:28 #1
anyone???
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. juni 2004 - 16:32 #2
Geninstaller det hele, så er du clean! Hvis du da ikke får virus, når du prøver at hente microsoft updates.
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
04. juni 2004 - 16:34 #3
har geninstalleret hele lortet, men den er stadig sløv.. :s ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. juni 2004 - 16:35 #4
Du kan jo starte med at virus scanne: http://www.kiss-technology.com/?p=plasma42&v=users
Scanne for spyware: http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm

Og hvis maskinen stadig er langsom bagefter så finder vi på noget mere!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. juni 2004 - 16:36 #5
Så er du jo virus fri!
Så er det ikke længere et problem.

Hvilken maskine er der tale om, og hvilket styrresystem?
Er det kun på nettet den er sløv?
Har du en firewall?
Avatar billede arlet Juniormester
04. juni 2004 - 16:42 #6
Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm

Så skal vi nok få renset den og gjort den hurtigere
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
04. juni 2004 - 17:10 #7
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 17:11:25, on 04-06-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe
C:\WINDOWS\System32\WinMgnt.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Scan Server\bdss.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://www.grisoft.com/html/webreg.php
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Win Loader1] XzyVxMSJKR
O4 - HKLM\..\Run: [BDMCon] C:\PROGRA~1\Softwin\BITDEF~1\bdmcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDNewsAgent] C:\Programmer\Softwin\BitDefender Free Edition\bdnagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\RunServices: [Win Loader1] XzyVxMSJKR
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [AVGW] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgw.exe /RUNONCE
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
04. juni 2004 - 17:11 #8
så har jeg kopi'eret min log :) det er alle steder min computer sløver, både på nettet, og hvis jeg vil spille, eller starte andre programmer op
her er tale om en dell 2.0
Avatar billede arlet Juniormester
04. juni 2004 - 17:12 #9
Ved jeg godt hvorfor*S*

5 min, så vender jeg tilbage
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
04. juni 2004 - 17:14 #10
jeg har i øvrigt 100%cpu forbrug kan jeg se ?? kan det skyldes at jeg er i gang med at downloade servicepack for xp ? som måske har låst sig fast?
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
04. juni 2004 - 17:14 #11
ok, det lyder bare super.. :)
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
04. juni 2004 - 17:15 #12
har stadig 100% cpu forbrug, efter at have annuleret min download..
Avatar billede arlet Juniormester
04. juni 2004 - 17:15 #13
Flyt først filen Hijackthis til en mappe oprettet kun til den.

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [Win Loader1] XzyVxMSJKR
O4 - HKLM\..\RunServices: [Win Loader1] XzyVxMSJKR

Find og slet i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\WINDOWS\System32\WinMgnt.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
04. juni 2004 - 17:30 #14
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 17:31:20, on 04-06-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Scan Server\bdss.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\PROGRA~1\Softwin\BITDEF~1\bdmcon.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\Hijackthis\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://www.grisoft.com/html/webreg.php
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDMCon] C:\PROGRA~1\Softwin\BITDEF~1\bdmcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDNewsAgent] C:\Programmer\Softwin\BitDefender Free Edition\bdnagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
04. juni 2004 - 17:31 #15
sådan`?
Avatar billede arlet Juniormester
04. juni 2004 - 17:34 #16
Jeps.

Så er du ren og kan aktiver din systemgendannelse igen

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
04. juni 2004 - 17:36 #17
jeg finder stadig virusser? agobot etC? ind til videre har min AVG fundet 3 stk's??
Avatar billede resist Nybegynder
04. juni 2004 - 17:37 #18
Tag en onlinescanning med Housecall og Bitdefender:

Housecall: http://housecall.trendmicro.com/
BitDefender: http://www.bitdefender.com/scan/license.php
Avatar billede arlet Juniormester
04. juni 2004 - 17:39 #19
Kører du både med bitdefender og avg som faste antivirus programmer???
Avatar billede fromsej Praktikant
04. juni 2004 - 17:41 #20
Tjek om du har en fil ved navn winhlpp32.exe det kan være synderen.
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
04. juni 2004 - 17:41 #21
jeps det gør jeg..? de kører sammentidig
Avatar billede arlet Juniormester
04. juni 2004 - 17:43 #22
Det mås de ikke..

De kan konflikte med hinanden. Så jeg vil foreslå at du sletter et af dem.
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
04. juni 2004 - 17:45 #23
hehe oki.. :) har slettet bitfinder ;) hvis det er okey?
Avatar billede resist Nybegynder
04. juni 2004 - 17:46 #24
Kør én af gangen!
Avatar billede resist Nybegynder
04. juni 2004 - 17:48 #25
Prøv eventuelt også Pandas onlinescanner: http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm