Avatar billede mannik Nybegynder
04. juni 2004 - 15:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Active Desktop

Hej exp

Jeg vile høre om nogen af jer bruger active desktop til noget og i givet fald til hvad? Jeg kan ikke rigtigt finde noget indhold at bruge den til.
Avatar billede venturer Nybegynder
04. juni 2004 - 15:24 #1
Jeg bruger det ikke selv, men en af de mange ting du kan gøre er jo at integrere en webside i det skrivebord. På dén måde kan du altid have en side som f.eks. viser google eller jp.dk med dagens nyheder uden at skulle åbne din browser. Det virker specielt godt hvis du "låser" vinduet fast, så kan du ikke flytte det uden videre og siden vil derfor se ud til at være en del af dit baggrundsbillede.

Du har også mulighed for selv at lave en webside, evt med noget flash eller java med de funktioner du ønsker, og på dén mådelave et meget interaktivt skrivebord :)
Avatar billede cp7 Nybegynder
04. juni 2004 - 15:42 #2
Som venturer siger, så er det godt til websider, og netop dette gør at virksomheder kan lave reklamer på ens skrivebord. på et tidspunkt kunne man få en Compaq PC gratis så længe man havde internet opkobling. De havde lagt halvdelen af skrivebordet til med reklamer!
Avatar billede mannik Nybegynder
05. juni 2004 - 20:29 #3
takker