Avatar billede mulp Nybegynder
04. juni 2004 - 14:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Signatur i Lotus Notes

Hey...

Hvordan opretter man en signatur til udgående post i Lotus Notes 5.0.9a? Det er en dansk version, og det er ikke umiddelbart til at følge den engelske vejledning der står under "hjælp"...
På forhånd tak!:)

//mulp
Avatar billede wise Seniormester
04. juni 2004 - 14:25 #1
fra din inbox vælges (i engelsk udgave)
TOOLS - PREFERENCES
Overfanen Mail - Underfanen signatur

Det er vel så fuktioner - Indstillinger du skal vælge...
Den er nede på niveau med svar og videresend knapperne - ikke oppe i selve menuen.
Avatar billede mulp Nybegynder
04. juni 2004 - 15:33 #2
Det kan jeg ikke finde - muligvis bruger du en anden version end jeg?! Jeg har også Lotus Notes på Dansk, og der er ikke noget der minder om det du skriver der, som for så vidt er det samme som under "hjælp" i programmet...

Så vidt jeg kan forstå på dig, er det en knap der hedder "tools"... Der findes slet ikke nogen knapper hos mig der hedder det eller noget lignende på dansk...

//Mulp
Avatar billede mmmtm Nybegynder
04. juni 2004 - 16:54 #3
Tag den fra øverste menu: (oppe ved filer mm) Actions (handlinger) > værktøj > indstillinger. Hvis du heller ikke kan se den der, har din admin skjult den...
Avatar billede jogii Nybegynder
04. juni 2004 - 16:58 #4
Du skal altså ikke bare afvise fordi du ikke forstår løsningen. Så be manden om at forklare yderligere. Det kunne jo være at det var løsningen du sad med.
//Jörg
Avatar billede mulp Nybegynder
04. juni 2004 - 19:21 #5
Jeg afviste ikke fordi jeg ikke forstod løsningen... Jeg afviste fordi det ikke var den rigtige løsning - jf. mit oprindelige spørgsmål og min kommentar til svaret...

//mulp
Avatar billede mulp Nybegynder
04. juni 2004 - 19:22 #6
Det virker ikke, men, som du skriver, må admin havde skjult adgangen til det punkt...
Tak for hjælpen :)

//mulp
Avatar billede jogii Nybegynder
05. juni 2004 - 00:28 #7
Er du sikker på at din postskabelon er en R5? Det tyder på at du sidder med en R4 postskabelon. Hvilken "farve" har din postkasse? R4 er lettere gulig. R5 mørkegrøn og R6 lyseblå.
I R5 postkassen bør der i det grønne område over oversigten være det vi kalder en "handlings"-knap hvorpå der står "Værktøj" yderst til højre. Hvis din opløsning på skærmen er for lille, så kan det være at nogle hanlingsknapper forsvinder ud mod højre. I dette tilfælde burde der dukke små pile op yderst til højre som gør det muligt at "rulle" handlingsknapperne mod venstre. Der burde du kunne finde knappen "Værktøj". Følg derefter wise's vejledning.
->mmmtm: har du oplevet at en admin har skjult denne knap?
//Jörg
Avatar billede mmmtm Nybegynder
05. juni 2004 - 08:28 #8
jörg: Nej, men det er den eneste logiske forklaring på at den ikke er der, dersom det ikke har noget at gøre med opløsning og de andre ting du nævner.