Avatar billede petzenwork Nybegynder
17. februar 2001 - 13:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan f****** får jeg character studio added til 3ds max 4?!

Nu har jeg efterhånden prøvet på at få tilføjet character studio i 3ds max 4?! efter flere timers søgen på discreet og andre uofficelle max sider, men antallet af smax 4 er åbenbart ikke så udbredt :(

Satser på noget hjælp herfra :)
Avatar billede bantz Nybegynder
17. februar 2001 - 13:55 #1
Hvilken ver. af character studio ?
det skal vidst nok være ver. 2.2 til max 4

Mit eneste bud..

Bantz
Avatar billede petzenwork Nybegynder
17. februar 2001 - 14:12 #2
Ved det ikke, men det var vel ikke betydning for hvordan jeg får adgang til det i smax?
Avatar billede overload.dk Nybegynder
17. februar 2001 - 14:17 #3
Har du installeret det, det er jo en ekstra option under installationen?
Avatar billede arcihd Nybegynder
17. februar 2001 - 15:27 #4
hej jeg tror måske jeg kan hjælpe dig !!!
To authorize character studio click on customize-->plugin manager
      select biped plugin, right click on and selected plugins-->load.
      Do same for phisique plugin. After that it will have a two wheel
      icon on the right side below the hammer icon. Click on that two
      wheels, select biped and you be promped for  a serial.

Jeg håber det lykkes for dig !!
vh Morten
Avatar billede petzenwork Nybegynder
17. februar 2001 - 17:31 #5
overload.dk > Hm... det mener jeg da!

arcihd > Prøver...
Avatar billede overload.dk Nybegynder
17. februar 2001 - 18:00 #6
archid > Virker ikke... :(
Avatar billede petzenwork Nybegynder
17. februar 2001 - 18:02 #7
... hm ... wired, overload.dk/big brother, hvorfor hedder jeg det nu...?!
Avatar billede overload.dk Nybegynder
17. februar 2001 - 18:08 #8
What?!

Ahh!!! møg!
Avatar billede overload.dk Nybegynder
17. februar 2001 - 18:10 #9
- jeg har en ide om det måske var fordi jeg var ved at submit min (ellers lange svar) til dig mens ud afviste svaret fra archid... hvis altså det er muligt.

Well, jeg må bare i gang igen forfra :-/
Avatar billede overload.dk Nybegynder
17. februar 2001 - 18:35 #10
Back in business... well, hvis jeg var dig ville jeg starte med at uninstall det hele igen, jeg oplevede selv samme problem da jeg kastede mine fingre over deres cd-rom.

Derefter:
1: Installere på ny, husk at vælge character studio hvis du vælger normal installation, hvorvidt om du så vil ha\' det hele med eller jo så efter smag og behag - jeg valgte det hele.

2: Indtast nødvendige koder modtaget fra Discreet.

3: Lav en kop kaffe... zzz...

4: Genstart, og start derefter SMAX.

5: Den spørger efter fleeeere koder, udfyld, og du skulle nu være kørende med SMAX.

6: Så vil du jo selvfølgelig have udnytte af character studio, og når du er inde i SMAX, tryk på Customize og derefer Plug-in Manager, i listen over plug-in\'s skulle der gerne være en fil der hedder \"Biped.dlc\", højreklik, \"Selected Plug-ins\" også vælg \"Load\", længre nede i listen finder du det plugin der hedder \"Physique.dlm\", hvorefter du gør det samme trick som du gjorde med \"Biped.dlc\".

7: Herefter kan du godt gå ud af Plug-In manager, og i hovedmenuen til højre vælger du den knap der er 2 tandhjul på. Og du kan nu vælge knappen \"Biped\".

8: Tryk, og du laver derefter en grøn kasse ude i dit arbejdsområde, og wupti! - så skulle det meget gerne virke.

- i tilfælde dette ikke virker, bør du kontakte reselleren du har anskaffet dig smax fra.
Avatar billede overload.dk Nybegynder
17. februar 2001 - 18:57 #11
Glemte at sige den kommer og spørger efter endnu en kode til character studio-delen, den skal du selvfølgelig også indstaste, men den skulle gerne komme når du trykker på Biped, under punkt 7.
Avatar billede petzenwork Nybegynder
19. februar 2001 - 19:04 #12
Kanon! Det virker faktisk!