Avatar billede meaculpa Nybegynder
04. juni 2004 - 10:20 Der er 16 kommentarer

Mangler password til IBM Thinkpad T30

En af vores medarbejdere har "forladt" firmaet og vi kan ikke komme ind på PC'en. Det er en IBM ThinkPad T30 og vi har prøvet at fjerne batteri og biosbatteri i følge manualen.

Men der kommer stadig et password når man starter uden harddisken og vil ind i BIOS og der kommer også et password når harddisken er i. Så harddisken har åbenbart også et password.

Hvordan man kan slette password på PC'en og kan man flytte harddisken over i en stationær PC og læse/slette den der.

På forhånd tak

Alexander
Avatar billede serverservice Praktikant
04. juni 2004 - 10:25 #1
Muligvis ikke så populært, men der findes et tool som kan bryde bios password..værsgo: http://www.cgsecurity.org/?cmospwd.html
Jeg ved ikke hvilket harddisk program han har brugt , men prøv at formatere den.
Avatar billede serverservice Praktikant
04. juni 2004 - 10:35 #2
et eksempel er her: hdd password protection. http://www.canadiancontent.net/tech/downloads/Harddrive+Tools/
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. juni 2004 - 10:39 #3
Jeg er ikke sikker, men vi havde samme problem en gang, dog ikke med samme model nr. men det var en ibm thinkpad, Du skal have backup batteriet ud, og der efter sidder der også en jumper nede under keyboradet som skal af, Tænd maskinen , og sluk den igen, Sæt jumperen og Bat på plads,

Det lykkedes for os, men om det gør for dig ved jeg ikke, men det er da et forsøg værd

MC
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. juni 2004 - 21:34 #4
det er noget med, hvilket password det er, er det et user password, kan man oprette et admin password og derved slette det. Men er det et adminpassword, skal man kontakte Ibm. ved ikke om det virker et hd password ???
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. juni 2004 - 20:14 #5
har du fået det cracket..O)..??
Avatar billede meaculpa Nybegynder
15. juni 2004 - 15:53 #6
Nope. Jeg har prøvet at tage batteri ud, sætte harddisken oven i en anden pc og læse eller evt. formatere den og som der står i IBM manualen tage alle batterier ud og tænde PC'en indtil passwordsymbolet forsvinder. INTET HJÆLPER.

Når man tænder uden harddisken i kommer der et PC-lock symbol og når man starter med HD'en i, kommer der et HD-lock symbol.

Hvad fan... gør jeg. Har du nogle intilligente løsningsforslag..

Vil glæde mig meget.

MVH

Mea..

PS. Tak for hjælpen...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. juni 2004 - 16:07 #7
som sagt, kan du, -->og kun hvis det er et bruger password<-- overskrive det ved at lave en admin password, og derved slette det...det står også i manu.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. juni 2004 - 16:20 #9
ups den ene link var allerede smidt, sorry..O)
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juni 2004 - 16:27 #10
helt ok han skrev ikke om det virkede?
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juni 2004 - 16:39 #11
http://www.ja.axxs.net/unlock/key_for_tp_t30.htm Ser ud til bartfreak har fundet noget...
Har du prøvet en biosopdatering? hvis det altså er i bios det ligger
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. juni 2004 - 16:56 #12
sjovt nok, den side sad jeg også og kiggede på..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. juni 2004 - 17:00 #13
men det med at lave den key-maker..???
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juni 2004 - 17:06 #14
jeps
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2004 - 17:08 #15
der er kun og sende den til ibm de monterer et nyt bundkort der er intet og gøre med de nye maskiner da de har en sikkerheds chip indbygget og den har formodentligt været aktiveret på maskinen og er der samtidig password på disken er der heller ikke noget og gøre der for at få data ud da den vil bede om pw hvis disken sættes i en anden maskine .

dette problem har vi selv prøvet og dette er svaret man får fra ibm desværre
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juni 2004 - 17:23 #16
Det er da sikkert rigtigt at de siger det - så de kan tjene lidt ekstra der , men det må da kunne brydes ville jeg mene...uden at jeg ved mere om det?