Avatar billede kristian_hansen Nybegynder
04. juni 2004 - 08:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Max antal brugere pr. Domain Controller

Hej

Jeg er på jagt efter et officielt link eller et dokument hvor der er beskrevet hvormange brugere man anbefaler pr. Domain Controller. Det er et rent Windows 2000 miljø. ER antallet 10, 100 eller 1000 ?

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede venturer Nybegynder
04. juni 2004 - 08:44 #1
Der ER ikke et sådan dokument :)

Der er praktisk talt ikke nogen grænse for hvor mange brugere selve domænet kan indeholde (vi snakker flere millioner).

Men hvor mange brugere pr. DC kommer an på flere forskellige ting. Hvor kraftig er serveren? Hvor mange brugere er logget på på samme tid? Benytter de også DC'en som fil-/printerserver?
...og dette er kun et udpluk.

En "almindelig" server (lad os sige en PIII 1,Ghz med 512MB ram) vil som "ren" DC sagtens kunne servicere logons fra nogle hundrede brugere løbende gennem en dag. Hvis den så også skal fungere som filserver, er det nødt til at have noget hardware (controlelre og diske) som er gearet til dit forbrug for at det ikke skal have indflydse på hvordan serveren ellers performer.
Avatar billede serverservice Praktikant
04. juni 2004 - 09:03 #2
Avatar billede strych9 Praktikant
04. juni 2004 - 12:29 #3
Microsoft har lavet et gratis tilgængeligt resource kit utility der hedder "Active Directory Sizer" som kan udregne hvad du skal have af hardware, og hvor mange domain controllere osv. Find det på microsoft.com
I Windows domænet selv påstår Microsoft at det kan håndtere flere millioner objekter, men i praksis anbefaler de at man ikke gå over en million. - Dvs max en million brugere, printere, shares osv.
Avatar billede strych9 Praktikant
04. juni 2004 - 12:32 #4