Avatar billede rexuz Nybegynder
03. juni 2004 - 22:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

IP-Header hvad er det?

Jo kort hva er en IP-header
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
03. juni 2004 - 22:51 #1
Det er oplysninger som bliver brugt af afsender og modtager i IP-protokollen.
Der står oplysninger, som modtager, afsender, kontrolsum og flere andre ting.
:o)
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
03. juni 2004 - 22:53 #2
Bare spørg, hvis du vil have en uddybning.
Avatar billede squashguy Nybegynder
03. juni 2004 - 23:43 #3
sagt på en anden måde: de data du sender ud på nettet pakkes ned i en kurvert med afsender og modtager. Kuverten er din ip-header :)
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
03. juni 2004 - 23:46 #4
Dine data er dog inden da blevet pakket ind i den kuvert, der udgøres af tcp-headeren...
Avatar billede rexuz Nybegynder
03. juni 2004 - 23:52 #5
Det bliver bedre og bedre. rasmusbg hvis du smider et svar, så får du da lige lidt point. Du kunne evt. komme med din uddybning hvis det er :)
Avatar billede squashguy Nybegynder
03. juni 2004 - 23:52 #6
jojo, men set fra ip-headeren af, er tcp+payload blot data :)
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
03. juni 2004 - 23:55 #7
rexus > Hvor mange detaljer vil du have? Skal det være helt ned til hvor mange bits, der bruges til hvad? Venter lige med at smide et svar...

hamderpolle > Jo, det er selvfølgelig rigtigt nok :)
Avatar billede rexuz Nybegynder
04. juni 2004 - 00:29 #8
Nej.. Det vil helt klart være overkill af informationer :) så det er bestemt ikke noget du skal rode med.
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
04. juni 2004 - 00:31 #9
Okay, så bliver det hvilke informationer, der er, samt en kort beskrivelse af dem.
Men jeg får det først skrevet i morgen. Jeg er for træt til at formulere det ordentligt nu... ;o)
Avatar billede rexuz Nybegynder
04. juni 2004 - 21:14 #10
rasmusbg. Bare kom med et svar. For har fundet ud af det. :)
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
04. juni 2004 - 22:05 #11
Okay. Fair nok :o)