Avatar billede chris... Nybegynder
03. juni 2004 - 22:35 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Smart Media kort gået i selvsving!! ffs

hej.. :)

jeg har et gammelt digital kamera, problemet er at det Smart media kort der er med på 16 mb ikke kan læses, slettes eller andet. i windows kan man se at der er ca 12 mb billeder på - men disse kan ik ses når man browser disken - og kan altså ikke slettes pga skrivebeskyttelse - hvad skal jeg gøre, nogen ideer???

hilsen cHrisitan
Avatar billede kbonline Nybegynder
03. juni 2004 - 22:57 #1
Du kan få et program som kan tjekke og fixe de tabte billeder, og nogengange formatere dit kort.
Programmet hedder "ImageRecall" og kan købes hos din fotohandler for ca. 200 kr.

Jeg ved at der eksisterer gratis prøveversioner også, men ikke lige hvor du kan finde dem, eller hvad de hedder, men søg evt. på navnet i Google eller lign.
Avatar billede kbonline Nybegynder
03. juni 2004 - 22:58 #2
Avatar billede mahler Nybegynder
03. juni 2004 - 23:01 #3
Jeg har et par gange haft held til at redde SmartMedia kort, der har været gået i ged med PC Inspector SmartRecovery. Det er gratis, så det kan da være et forsøg være at se om det kan gøre noget ved kortet...

Det er lavet til at fiske slettede billeder ud, men det kan lidt mere. Du finder det på:

http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/uk/welcome.htm
Avatar billede chris... Nybegynder
04. juni 2004 - 09:25 #4
jeg havde på fornemmelsen at de nok kunne bruges, havde os fundet en par stykker på dl.com .. det er ik et superkort (kun 16 mb) så der kan ik ske så meget ved at det går i stykker - anyway, så var jeg bare blevet frarådet at formattere det via windows, nå men jeg prøver - tak begge 2